توماس ادیسون کیست؟
تحریریه کهکشان نویسنده کهکشان 1401/05/29 تحریریه کهکشان

توماس ادیسون کیست؟

کهکشان / پست ها / شخصیت های برجسته /

زندگی نامه توماس ادیسون: اختراعات، نظریات و کشفیات


توماس آلوا ادیسون مخترع آمریکایی بود که به عنوان یکی از تاجران و مبتکران برجسته آمریکا شناخته می شود. ادیسون از ابتدایی فروتنانه به عنوان مخترع فناوری عمده، از جمله اولین لامپ رشته ای قابل دوام تجاری، برخاست. او امروز به دلیل کمک به ساختن اقتصاد آمریکا در طول انقلاب صنعتی اعتبار دارد.

سنین جوانی و تحصیلات ادیسون

ادیسون در 11 فوریه 1847 در میلان، اوهایو به دنیا آمد. او کوچکترین فرزند از هفت فرزند ساموئل و نانسی ادیسون بود. پدرش یک فعال سیاسی تبعیدی از کانادا بود، در حالی که مادرش یک معلم مدرسه ماهر بود و تأثیر زیادی در زندگی اولیه ادیسون داشت. یک حمله اولیه با مخملک و همچنین عفونت گوش باعث شد ادیسون در کودکی با مشکلات شنوایی در هر دو گوش و در بزرگسالی تقریباً ناشنوا شود.
ادیسون بعداً با تغییراتی در داستان بازگو کرد که شنوایی خود را به دلیل یک حادثه قطار که در آن گوش هایش زخمی شده بود از دست داد. اما دیگران تمایل دارند که این موضوع را تنها دلیل کم شنوایی او تلقی کنند.

در سال 1854، خانواده ادیسون به پورت هورون، میشیگان نقل مکان کردند، جایی که او در مجموع به مدت 12 هفته در مدرسه دولتی شرکت کرد. یک کودک بیش فعال، مستعد حواس پرتی، معلمش تدریس به او را «دشوار» می دانست.

مادرش به سرعت او را از مدرسه بیرون کشید و در خانه به او آموزش داد. در سن 11 سالگی، او اشتهای حریصانه ای برای دانش نشان داد و کتاب هایی در مورد طیف وسیعی از موضوعات مطالعه کرد. در این برنامه درسی گسترده، ادیسون فرآیندی را برای خودآموزی و یادگیری مستقل ایجاد کرد که در طول زندگی به او خدمت می کرد.
در سن 12 سالگی، ادیسون والدینش را متقاعد کرد که به او اجازه دهند روزنامه به مسافران خط راه آهن گرند ترانک بفروشد. ادیسون با سوء استفاده از دسترسی خود به بولتن های خبری که هر روز از راه دور به دفتر ایستگاه ارسال می شد، شروع به انتشار روزنامه کوچک خود به نام گراند ترانک هرالد کرد.
مقالات به روز مورد توجه مسافران قرار گرفت. این اولین موردی بود که به یک رشته طولانی از سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی تبدیل شد که در آن او نیازی دید و از فرصت استفاده کرد.
ادیسون همچنین از دسترسی خود به راه‌آهن برای انجام آزمایش‌های شیمیایی در آزمایشگاه کوچکی که در واگن بار قطار راه‌اندازی کرد، استفاده کرد. در یکی از آزمایشات او آتش شیمیایی شروع شد و ماشین آتش گرفت.

ادیسون و شغل اپراتور تلگراف

در حالی که ادیسون برای راه آهن کار می کرد، یک رویداد تقریباً غم انگیز برای مرد جوان اتفاقی افتاد. پس از اینکه ادیسون یک کودک سه ساله را از زیر گرفتن قطار اشتباه نجات داد، پدر سپاسگزار کودک با آموزش کار با تلگراف به او پاداش داد. در سن 15 سالگی، او به اندازه کافی آموخته بود که به عنوان یک اپراتور تلگراف مشغول به کار شود.
برای پنج سال بعد، ادیسون به عنوان یک تلگراف دوره گرد در سراسر غرب میانه سفر کرد و برای کسانی که به جنگ داخلی رفته بودند، رفت. در اوقات فراغت خود به مطالعه گسترده، مطالعه و آزمایش فناوری تلگراف پرداخت و با علم برق آشنا شد.
در سال 1866، در سن 19 سالگی، ادیسون به لوئیزویل، کنتاکی نقل مکان کرد و برای آسوشیتدپرس کار کرد. شیفت شب به او این امکان را می داد که بیشتر وقت خود را صرف مطالعه و آزمایش کند. او سبک نامحدودی از تفکر و تحقیق را توسعه داد و چیزهایی را از طریق بررسی و آزمایش عینی به خود ثابت کرد.
در ابتدا، ادیسون در شغل تلگراف خود عالی بود زیرا کد مورس اولیه روی یک تکه کاغذ حک شده بود، بنابراین ناشنوایی جزئی ادیسون هیچ نقصی نداشت. با این حال، با پیشرفت فناوری، گیرنده‌ها به طور فزاینده‌ای به یک کلید صدا مجهز می‌شدند که به تلگراف‌کنندگان امکان می‌داد پیام را با صدای کلیک «خواندن» کنند. این امر باعث شد که ادیسون با فرصت های کمتر و کمتری برای اشتغال در وضعیتی ضعیف قرار گیرد.

فرزندان ادیسون

در سال 1871 ادیسون با مری استیلول 16 ساله که کارمند یکی از مشاغل او بود ازدواج کرد. آنها در طول 13 سال ازدواج خود صاحب سه فرزند به نام های ماریون، توماس و ویلیام شدند که خود مخترع شد. در سال 1884، مری در سن 29 سالگی بر اثر یک تومور مغزی مشکوک درگذشت. دو سال بعد ادیسون با مینا میلر که 19 سال از او کوچکتر بود ازدواج کرد.

توماس ادیسون: اختراعات

در سال 1869، در 22 سالگی، ادیسون به شهر نیویورک نقل مکان کرد و اولین اختراع خود را توسعه داد، یک تیک تیک بهبود یافته سهام به نام چاپگر سهام جهانی، که چندین معاملات سهام را هماهنگ می کرد.

شرکت طلا و بورس تلگراف بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و 40000 دلار به او برای حقوق پرداخت کرد. با این موفقیت، او کار خود را به عنوان یک تلگراف کنار گذاشت تا تمام وقت خود را به اختراع اختصاص دهد.

در اوایل دهه 1870، ادیسون به عنوان یک مخترع درجه یک شهرت پیدا کرد. در سال 1870، او اولین آزمایشگاه کوچک و تاسیسات تولیدی خود را در نیوآرک، نیوجرسی راه‌اندازی کرد و چندین ماشین‌کار را به کار گرفت.

ادیسون به عنوان یک کارآفرین مستقل، مشارکت های متعددی را تشکیل داد و محصولاتی را برای بالاترین قیمت پیشنهادی توسعه داد. اغلب این شرکت وسترن یونیون تلگراف، رهبر صنعت بود، اما به همان اندازه، یکی از رقبای وسترن یونیون بود.

تلگراف چهارگانه

در یکی از این موارد، ادیسون برای وسترن یونیون تلگراف چهارگانه ابداع کرد که می‌توانست دو سیگنال را در دو جهت مختلف بر روی یک سیم مخابره کند، اما غول راه آهن جی گولد این اختراع را از Western Union ربود و به ادیسون بیش از 100000 دلار پول نقد، اوراق قرضه و اوراق قرضه پرداخت کرد. سهام، و ایجاد سال های دعوی قضایی.
در سال 1876، ادیسون عملیات توسعه خود را به منلو پارک، نیوجرسی منتقل کرد و یک مرکز تحقیقات صنعتی مستقل ساخت که شامل ماشین‌آلات و آزمایشگاه‌ها بود.
در همان سال، وسترن یونیون او را تشویق کرد تا یک دستگاه ارتباطی برای رقابت با تلفن الکساندر گراهام بل توسعه دهد. او هرگز انجام نداد.

 

منبع: biography


6198
https://Gelxy.com/u/75
پست های مرتبط

زندگی نامه استیون هاوکینگ ، فیزیکدان و کیهان شناس + فیلم
داستان زندگی استیون هاوکینگ ، دستاورد ها، و کشفیات

زندگی نامه استیون هاوکینگ ، فیزیکدان و کیهان شناس + فیلم

ایلان ماسک کیست؟ شرکت ها و فعالیت های او
زندگی نامه ایلان ماسک

ایلان ماسک کیست؟ شرکت ها و فعالیت های او

زندگی نامه نیکولا تسلا: اختراعات، نظریات و کشفیات
نیکولا تسلا کیست؟

زندگی نامه نیکولا تسلا: اختراعات، نظریات و کشفیات

زندگی نامه آلبرت اینشتین: اختراعات، نظریات و کشفیات
آلبرت اینشتین کیست؟

زندگی نامه آلبرت اینشتین: اختراعات، نظریات و کشفیات

تگ ها

توماس ادیسون
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان