آیا ایلان ماسک توییتر را میخرد؟
تحریریه کهکشان نویسنده کهکشان 1401/01/27 تحریریه کهکشان

آیا ایلان ماسک توییتر را میخرد؟

کهکشان / پست ها / شبکه های اجتماعی /

ایلان ماسک میخواهد کل سهام توییتر را بخرد


ایلان ماسک که اخیراً 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است، پیشنهاد خرید این شرکت را به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی در یک تصاحب بزرگ تقریباً 43 میلیارد دلاری ارائه کرده است. ماسک، ثروتمندترین فرد جهان با دارایی خالص تقریباً 260 میلیارد دلار، اوایل این ماه زمانی که اعلام شد بخش عظیمی از توییتر را خریداری کرده است، به تیتر خبرها تبدیل شد و او را به بزرگترین سهامدار تبدیل کرد. ماسک قصد داشت به هیئت مدیره بپیوندد، اما در آخرین لحظه از آن عقب نشینی کرد، با حدس و گمان هایی که ممکن است بخواهد کل شرکت را بخرد. این گمانه زنی درست بود و ماسک تهدید کرد که اگر نتواند شرکت را با پیشنهادش خصوصی کند، توپش را می گیرد و به خانه می رود.
ماسک در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خود درباره این تصرف خصمانه گفت:

"من در توییتر سرمایه گذاری کردم زیرا به پتانسیل آن برای تبدیل شدن به پلت فرم آزادی بیان در سراسر جهان اعتقاد دارم و معتقدم آزادی بیان یک الزام اجتماعی برای یک دموکراسی کارآمد است."

"در نتیجه، من پیشنهاد خرید 100٪ توییتر را به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی، 54٪ حق بیمه در روز قبل از شروع سرمایه گذاری در توییتر و 38٪ حق بیمه در روز قبل از اعلام عمومی سرمایه گذاری خود دارم. ماسک نوشت: پیشنهاد من بهترین و آخرین پیشنهاد من است و اگر پذیرفته نشود، باید در موقعیت خود به عنوان سهامدار تجدید نظر کنم. توییتر پتانسیل فوق العاده ای دارد. من آن را باز می کنم.»

این مطالب به وضوح نشان می‌دهد که پیشنهاد ماسک به مبلغ 54.20 دلار به ازای هر سهم، که حق بیمه بیش از 50 درصد است، آخرین پیشنهاد وی است و می‌گوید او «بازی رفت و برگشت را انجام نمی‌دهد». ماسک میگوید:

"اگر معامله کارساز نباشد، با توجه به اینکه من به مدیریت اعتماد ندارم و معتقدم که می توانم تغییرات لازم را در بازار عمومی ایجاد کنم، باید در موقعیت خود به عنوان سهامدار تجدید نظر کنم."

باید دید تصمیم هیئت مدیره توییتر به این درخواست با چاشنی تهدید ماسک چیست؟


6062
https://Gelxy.com/u/20
پست های مرتبط

همه چیز درباره اینستاگرام، آموزش ساخت پیج و کانال
آموزش کامل اینستاگرام

همه چیز درباره اینستاگرام، آموزش ساخت پیج و کانال

تلگرام (Telegram) چیست؟ آموزش و ترفندهای تلگرام
همه چیز درباره تلگرام، روش ساخت گروه و کانال

تلگرام (Telegram) چیست؟ آموزش و ترفندهای تلگرام

بروزرسانی تلگرام، انقلاب در ربات ها و اعلان های سفارشی
آپدیت جدید تلگرام، ربات پیشرفته و اعلان سفارشی ممکن شد

بروزرسانی تلگرام، انقلاب در ربات ها و اعلان های سفارشی

آموزش جامع توییتر (Twitter) و نحوه کار با آن
همه چیز درباره توییتر و ترفند ها

آموزش جامع توییتر (Twitter) و نحوه کار با آن

تگ ها

ایلان ماسک
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان