همه چیز درباره توییتر و ترفند ها
سارا معماری نویسنده کهکشان 1402/03/11 سارا معماری

همه چیز درباره توییتر و ترفند ها

کهکشان / پست ها / شبکه های اجتماعی /

آموزش جامع توییتر (Twitter) و نحوه کار با آن


شبکه اجتماعی توییتر یکی از پلتفرم های معروف است که از سال 2006 تاکنون افراد با ارسال توییت،روزمرگی های خود را با دیگران به اشتراک میگذرانند و از جدید ترین اخبار و اطلاعات روز آگاه میشوند. در این پست کهکشان به معرفی توییتر و امکانات آن میپردازیم. 

معرفی توییتر

توییتر در لغت به معنای چهچه و آوایی متناوب و کلمه tweet نیز به معنای جیک جیک کردن است. در 21 مارس سال 2006 شبکه اجتماعی توییر در کالیفرنیای آمریکا توسط گروهی از افراد به نام های جک دورسی، اوان ویلیامز و بیز استون راه اندازی شد. این شبکه اجتماعی محبوب امکان به اشتراک گذاری 280 کاراکتر شامل متن، فیلم و عکس را فراهم کرده است. کاربران میتوانند از روزمرگی های خود بنویسند و از جدیدترین اخبار و اطلاعات جهان مطلع شوند. توییتر کمک کرد تا ارتباط مردم در سراسر جهان گسترش پیدا کند. در سال 2019 درآمد توییتر مبلغ 3/46 میلیارد دلار برآورد شد. در حال حاضر توییتر 500 میلیون کاربر فعال در دنیا دارد. 

ماجرای خرید توییتر و ایلان ماسک

ایلان ماسک توییتر را خرید و سپس مدیران ارشد آن را اخراج کرد تا بتواند توییتر را از ورشکستگی نجات دهد. اما چرا او به دنبال این شبکه اجتماعی بود؟ از نظر خودش او به دنبال اهداف اقتصادی و تجاری نبود و تنها هدفش ایجاد فضایی امن بود تا کاربران بتوانند به راحتی تبادل نظر کنند. سپس بعد از ورودش به دفتر توییتر یک ویدیو با عنوان "let that sink in" در صفحه خود در توییتر منتشر کرد. این ویدیو حدود 34 میلیون بار دیده شد و به اندازه 1/1 میلیون لایک گرفت. 

کاربردهای توییر

  1. تیم های روابط عمومی: برای افرادی که در بخش روابط عمومی شرکت ها و سازمان ها مشغول به فعالیت هستند، توییتر یک ابزار کاربردی است. زیرا افراد به راحتی میتوانند با مشتریان خود در ارتباط باشند و از نظرات و پیشنهادات آنها برای ارتقای محصولات خود استفاده کنند. 
  2. لینک سازی: اگر به دنبال بالا رفتن ترافیک بازدید سایت خود هستید، استفاده از توییتر گزینه ای کارآمد است. زیرا با افزایش امتیاز برای سئو سایت، تعداد افراد بیشتری نسبت به قبل، از سایت شما بازدید میکنند و محتوای شما بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. همچنین اگر در اینستاگرام فعال هستید میتوانید لینک توییت خود را در استوری پیج قرار دهید.
  3. پیام رسان اجتماعی: توییتر به عنوان یک پیام رسان سریع است زیرا کاربران به سرعت میتوانند محتوای خود را منتشر کنند. 
  4. توسعه کسب و کارها: به منظور گسترش کسب و کارها، توییتر میتواند صفحات تبلیغات و بازاریابی مشاغل را آنالیز کند. برای فعال کردن این بخش باید وارد سایت آنالیز توییتر شوید و بر روی گزینه sign in with twitter کلیک کنید. اکنون میتوانید وارد صفحه پروفایل کسب و کار خود شوید. این روش ابزاری هوشمندانه برای بررسی صفحه کاری شما است زیرا میتوانید میزان مفید بودن محتوای تولید شده را از این طریق ارزیابی کنید. 
  5. خبرنگاری: اغلب اوقات جدیدترین اخبار سراسر جهان در صفحات توییتر خبرگزاری ها منتشر میشوند. کاربران میتوانند به جدیدترین اخبار در سریع ترین زمان ممکن دسترسی پیدا کنند و با سایر افراد درباره آن تبادل نظر کنند. 
  6. اوقات فراغت: بعضی از افراد اوقات فراغت خود را با توییتر میگذرانند و با اشتراک محتوای تازه، دوستان جدید پیدا میکنند. همچنین کاربران میتوانند اطلاعات مفیدی درباره موضوعات مورد علاقه خود را از طریق توییت ها دنبال کنند. 
  7. تبلیغات: بسیاری از اینفلوئنسرها صفحات توییتری را برای تبلیغ محصول مورد نظر خود انتخاب میکنند. زیرا یکی از گزینه های بسیار مناسب برای افزایش بازدید آن کالا توسط مخاطبان، توییت زدن درباره آن است. کاربران میتوانند از سرویس promoted برای تبلیغ محصول مورد نظر خود استفاده کنند زیرا با این گزینه سایر کاربران متوجه میشوند که محتوای تولید شده یک تبلیغ تجاری است. البته این بخش در توییتر فارسی قابل استفاده نیست. 

توییت چیست و چه انواعی دارد؟ 

توییت (tweet) در لغت به معنای جیک جیک کردن و بیان جملات کوتاه است. شکل گیری سرویس توییتر در ابتدا مشابه فعالیت سیستم پیام کوتاه بود. اولین توییت تاریخ را جک دورسی در 21 مارس سال 2006 منتشر کرد تا به جهان اعلام کند توییتر راه‌اندازی شد. اکنون به انواع توییت اشاره میکنیم: 

  1. توییت فیلم: محتوای فیلم باید حداکثر 2 دقیقه و 20 ثانیه و با حجم حداکثر  512 مگابایت باشد. 
  2. توییت عکس: توییتر به کاربران خود اجازه انتشار 4 تصویر در یک توییت را داده است. البته باید حجم تصاویر در موبایل حداکثر 5 مگابایت و در ویندوز حداکثر 15 مگابایت باشد. این قانون در ارسال گیف نیز باید رعایت شود. همچنین تصاویر ارسال شده در توییتر به عنوان یک کاراکتر مستقل درنظر گرفته نشده است و شما میتوانید در کنار عکس، متن و یا هر محتوای دیگر را منتشر کنید. 
  3. توییت لینک: برای توییت لینک، توییر یک محدوده 23 کاراکتری در نظر گرفته است. به این معنا که طول لینک مورد نظر شما برای توییتر 23 کاراکتر تعیین شده است. به همین دلیل باید  257 کاراکتر باقی مانده را به سایر انواع محتوا اختصاص دهید. 
  4. توییت متن: در ابتدا توییتر پلتفرمی مبتنی بر متن بود. اگر محتوای متن توییت شما بیش از 280 کاراکتر است میتوانید از قابلیت رشته توییت استفاده کنید. رشته توییت نیز به مجموعه ای از توییت ها که درباره یک موضوع واحد است گفته میشود. هر رشته توییت باید شامل 25 توییت باشد. 
  5. توییت صوت: محتوای تولید شده صوتی در توییتر به "صوییت" معروف است. محتوای صوییت شما باید حداکثر 140 ثانیه باشد. همچنین قابلیت audio spaces به کاربران کمک میکند تا فضای چت صوتی تشکیل دهند و بتوانند با مخاطبان و دنبال کنندگان خود در تعامل باشند. 

ارسال توییت

برای ارسال توییت ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. سپس در پایین صفحه بر روی علامت به علاوه (+) کلیک کنید و بعد بر روی علامت پر در پایین صفحه کلیک کنید. اکنون یک فضای خالی برای شما نمایش داده میشود. در نهایت بعد از اینکه محتوای شما آماده شد بر روی علامت tweet کلیک کنید. محتوای شما منتشر شده است.

در ارسال توییت باید به سه نکته توجه کنید: 

  1. هشتگ ها: در هشتگ گذاری به دنبال نزدیک ترین گزینه به محتوای تولید شده خود باشید زیرا قرار است با این برچسب های توییتری مخاطب را به سمت محتوای خود هدایت کنید. بنابراین از این ابزار قدرتمند تبلیغاتی برای افزایش بازدید توییت های خود به خوبی استفاده کنید. 
  2. ساعت طلایی: نوع مخاطب، محتوا و هدف ما در ارسال توییت بسیار حائز اهمیت است. اما به طور کلی ساعت 11 شب برای بازدید بیشتر توییت ها پیشنهاد میشود. 
  3. میزان فعالیت: سعی کنید در صفحه توییتر خود فعال باشید و هر روز محتوای لازم را برای دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. اگر میزان فعالیت مطلوبی داشته باشید به مرور زمان مخاطبان خود را پیدا خواهید کرد و توییت های شما بازخورد خوبی دریافت میکنند. 

حذف توییت

برای حذف توییت ابتدا باید وارد حساب کاربری توییتر خود شوید. سپس آن توییتی که قصد حذفش را دارید پیدا کنید و بر روی نماد سه نقطه افقی کلیک کنید. اکنون گزینه delete tweet قابل مشاهده است و میتوانید توییت خود را حذف کنید. 

دلیل محبوبیت توییتر چیست؟ 

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این پلتفرم، محدودیت در تعداد کاراکتر است. در واقع انتشار تنها 280 کاراکتر در یک توییت موجب شد تا کاربران این شبکه اجتماعی با هدفمندی به فعالیت بپردازند. ذهن مخاطب میتواند محتوای توییت ارسال شده را به خوبی درک کند. به همین دلیل توییت های گوناگون به ترندهای جذاب برای توییتر تبدیل میشوند. همچنین توییتر توانست فضای وبلاگ نویسی، تبلیغات و خبرنگاری را با یکدیگر ترکیب کند تا پاسخگوی نیاز مخاطبان خود باشد. 

تیک آبی توییتر چیست؟ 

خرید تیک آبی توییتر به کاربران کمک میکند تا محتوای آنها اعتبار بیشتری پیدا کند. همچنین بعد از فعال شدن آن، کاربران میتوانند تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهند و نشان دهنده این است که حساب کاربری جعلی نیست. به طور کلی دو نوع تیک آبی در توییتر وجود دارد. نوع اول آن به صفحات رسمی افراد مشهور و سلبریتی ها تعلق دارد. نوع دوم آن نیز در اختیار کاربرانی قرار دارد که آن را خریداری کرده اند. کاربرانی که به دنبال دریافت این تیک آبی هستند باید حداقل از شش ماه قبل در توییتر خود فعالیت داشته باشند و قوانین تولید محتوا و رفتار حرفه ای در فضای توییتر را رعایت کنند. 

برای فعال شدن تیک آبی توییتر مراحل زیر را دنبال کنید: 

  1. در قدم اول اطمینان حاصل کنید که پروفایل شما استانداردهای لازم توییتری را دارد. 
  2. در قدم دوم به تنظیمات حساب کاربری خود وارد شوید.
  3. در قدم سوم بر روی گزینه request verification کلیک کنید تا فرآیند آن آغاز شود. 
  4. در قدم چهارم صفحه ای باز میشود که اطلاعات بیشتری در خصوص تأیید صحت توییتر ارائه میشود. سپس بر روی گزینه start now کلیک کنید.
  5. در قدم پنجم هویت خود را از طریق دسته بندی توییتر مشخص کنید. 
  6. در قدم ششم مدارکی ارائه کنید که دسته بندی هویتی مناسب شما را ارائه دهند (مانند یک سایت رسمی و یا ارائه مقالاتی درباره شما).
  7. در قدم هفتم هویت خود را از طریق آدرس ایمیل و یا سایت خود تأیید کنید. 
  8. در قدم هشتم بر روی گزینه submit کلیک کنید و در انتظار تأیید توییتر باشید. 
  9. در قدم نهم دقت کنید اگر نتوانستید بر روی گزینه verified کلیک کنید یعنی حساب شما با قوانین توییتر مطابقت ندارد و نمیتوانید تیک آبی را دریافت کنید. 

شرایط دریافت تیک آبی توییتر چیست؟ 

برای دریافت تیک آبی باید نکاتی رعایت شود تا توییتر اطمینان حاصل کند که فعالیت های آن حساب کاربری معتبر و رسمی است. اکنون به این نکات توجه کنید: 

  1. حساب توییتر شما باید فعال باشد. همچنین اکانت و نمایه شما باید کامل، دارای تصویر پروفایل و آدرس ایمیل تأیید شده باشد. 
  2. حساب توییتر شما باید مورد توجه دیگران باشد. به عنوان مثال باید یک شخص تأثیرگذار و برجسته باشید. زیرا با دریافت تیک آبی قصد دارید فعالیت رسمی خود را به توییتر اعلام کنید. 

تیک طلایی و خاکستری در توییتر نشانه چیست؟ 

البته نماد تیک طلایی ویژه شرکت های معتبر و کسب و کارهای تأیید شده است تا بتوانند با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط بیشتری برقرار کنند. رنگ طلایی برای استفاده شرکت ها محفوظ است و مانند تیک آبی نمیتواند در اختیار دیگران باشد. تیک خاکستری نیز مخصوص حساب های دولتی و اشخاص وابسته به دولت ها است. 

ترند توییتر چیست؟ 

الگوریتم و سیستم ترند توییتر به معنای دیده شدن یک توییت است. در واقع نشان دهنده این است که در لحظه افراد به دنبال چه موضوعاتی هستند و بیشتر چه محتوایی را پیگیری میکنند. به طور کلی واژه ترند از چند سال اخیر بین مردم رواج داشته است و ریشه آن به مُد و فشن برمی‌گردد. بنابراین ساده ترین تعریف از ترند، گسترده شدن یک بحث بین کاربران است. 

راهکارهای مدیریت زمان در توییتر

ممکن است ساعت های بسیاری را در توییتر صرف کنیم و متوجه گذر زمان نشویم. اکنون به راهکارهایی برای مدیریت زمان در توییتر اشاره میکنیم: 

  1. به تایم لاین توجه کنید. تایم لاین توییتر محلی برای اجتماع توییت های افرادی است که ما آنها را دنبال می‌کنیم و یا از طرف توییتر به ما معرفی میشوند. صفحه تایم لاین در توییتر مشابه صفحه home در اکثر شبکه های اجتماعی است. در این صفحه جدیدترین و برترین توییت ها نمایش داده میشوند. هر چقدر حجم این صفحه بیشتر باشد باید زمان بیشتری را برای دیدن توییت کاربران صرف کنیم.
  2. محدوده کاربرانی که دنبال میکنید را مدیریت کنید.
  3. به صورت هدفمند توییت بزنید. در ابتدا بدانید قصد دارید درباره چه نوع محتوایی توییت بزنید تا زمان شما مدیریت شود.

کمک توییتر به کسب و کارها

در صفحات تجاری، ماژول فروشگاهی به برندها این فرصت را میدهد که محصولات خود را از طریق فرمت کاروسل در بخش بالای پروفایل خود نمایش دهند. فرمت کاروسل به کاربران این فرصت را میدهد تا تصاویر مورد نظر خود را به صورت مجموعه ای و اسلایدی با حرکت چپ و راست ببینند. با این کار با دیدن یک محصول از یک برند، سایر محصولات آن برند نیز قابل مشاهده است بنابراین محصولات به صورت یک جانبه دیده میشوند.

برندسازی حرفه ای در توییتر

برند همان چیزی است که نماینده شما در بین مخاطبان خواهد بود. این برند شما است که در بین انبوهی از محتوا، شما را متمایز میکند. اکنون به نکاتی درباره برند سازی حرفه ای در توییتر اشاره میکنیم: 

  1. از تقلید دیگران بپرهیزید و خود واقعیتان باشید.
  2. ایده های جالب متناسب با محتوا و هدف خودتان خلق کنید.
  3. در توییتر حرفه ای رفتار کنید و براساس الگوریتم های توییتر حرکت کنید.
  4. هدفمند و طبق برنامه‌ریزی توییت بزنید.
  5. در توییت های خود از اصل ساده نویسی استفاده کنید. 

طوفان توییتری چیست؟

گاهی اوقات کاربران با استفاده از هشتگ های مشترک درباره یک موضوع واحد رشته توییت میزنند. با این کار آن موضوع مورد نظر در اکثر توییت ها دیده میشود و توجه مخاطبان را به خود جلب میکند. 

طراحی لوگوی توییتر

پرنده توییتر یکی از بهترین نمادهای بصری در طول تاریخ است و هدف از طراحی آن ایجاد اعتماد بین افراد و تعامل درباره نظرات ارائه شده است. از نظر داگ بومن (مدیر بخش نوآوری و خلاقیت توییتر) :"توییتر یک پرنده است زیرا به راحتی منعکس کننده پست ها و محتوای منتشر شده توسط افراد است". روند طراحی لوگوی توییتر در طول سال ها تغییر کرد اما از سال 2012 نماد پرنده با رنگ سفید و  آبی است. رنگ آبی یکی از هوشمندانه ترین انتخاب ها برای ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی است. ترکیب آبی با سفید نیز نمایانگر حس تعامل بین کاربران و یکپارچگی فعالیت آن شبکه اجتماعی است. در ابتدا نماد توییر براساس کلمه آن و با رنگ سبز توسط بیز استون طراحی شد تا نشانه حمایت از طبیعت باشد. همچنین به مرور زمان روش لوگوتایپ از لوگوی توییتر حذف شد و تنها پرنده باقی ماند که نشانه اعتبار این شبکه اجتماعی در سراسر جهان است. 

چالش های جدید توییتر

ایلان ماسک از زمان ورود به توییتر چالش های زیادی را پشت سرگذاشت. یکی از فعالیت های جنجالی ایلان، پولی کردن تیک آبی توییتر بود. همچنین او تعداد زیادی از کارکنان آن را اخراج کرد. تقریباً 80 درصد کارمندان توییتر تعدیل شدند. البته با وجود انتقادهای بیشمار، ایلان به آرزوی خود رسید و مدیریت شبکه اجتماعی توییتر را به دست گرفت اما با ایجاد یک نظرسنجی که بالغ بر 17 میلیون نفر شرکت کننده داشت،57 درصد موافق کنار رفتن ایلان بودند. به همین دلیل او اعلام کرد اگر فرد مناسب را برای مقام خود به عنوان مدیر اجرایی پیدا کند، از این موقعیت شغلی خارج میشود. 

درآمد توییتر از کجاست؟

بیشتر منبع درآمد توییتر از تبلیغات است. البته این شبکه اجتماعی از ترندها نیز استفاده میکند. توییتر با دریافت پول از فروشندگان اکانت آنها را پروموت میکند تا به عنوان یک حساب تجاری و تبلیغاتی به مخاطبان معرفی شوند زیرا براساس آمار اعلام شده در سال 2021 در مقایسه با تبلیغات کاغذی، افراد بیشتر به تبلیغات مجازی تمایل داشتند. الگوریتم توییتر هدفمند است و افراد را به محتوای مورد علاقه آنها هدایت میکند و این به معنای بیشتر دیده شدن اکانت های تجاری است. همچنین همواره ترندها در توییتر تبلیغ میشوند بنابراین به تولیدکنندگان محتوا این امکان را میدهد تا محتوای مفید و متناسب با نیاز روز تولید کنند. بنابراین تبلیغات درون برنامه ای، صدور مجوز و اکانت های تجاری از منابع اصلی درآمد توییتر هستند. 

جدیدترین مدیر اجرایی توییتر

در بازه زمانی بین 27 اکتبر 2022 تا ژوئن 2023 ایلان ماسک مدیر اجرایی توییتر بود اما در حال حاضر لیندا یاکارینو مدیر عامل اجرایی جدید آن است. لیندا یاکارینو: "هیجان زده ام تا با ایلان ماسک آینده ای روشن تر بسازیم". 

یاکارینو فارغ‌التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا و اکنون 60 سال دارد. 12 سال قبل مسئولیت ریاست بخش تبلیغات شرکت ان.بی.سی یونیورسال را بر عهده داشت و با بیش از 2 هزار کارمند، 100 میلیارد دلار برای شرکت یونیورسال درآمدزایی داشته است. در آن زمان، یاکارینو با شرکت های بزرگ مانند توییتر، اسپ چت و اپل نیوز همکاری کرده است و با روش جدید خود توانست بازدهی سرویس های تبلیغاتی را افزایش دهد. همچنین در دولت جوبایدن برای تبلیغ کارزار واکسیناسون فعالیت کرد. البته کارشناسان درباره  توانایی کارینو و همکاری او با توییتر در کنار رئیس تسلا و اسپیس ایکس نگران هستند. زیرا در حین جابجایی مدیران اجرایی، فروش تبلیغات در این شبکه اجتماعی کاهش پیدا کرد. 

اصطلاحات توییتری

همه افراد به راحتی با ایجاد یک حساب کاربری میتوانند در توییتر مشغول به فعالیت شوند. بعد از عضویت افراد میتوانند توییت های روزانه و ساعتی خود را منتشر کنند. اکنون اصطلاحات مورد نیاز برای کار با توییتر را معرفی میکنیم: 

  1. top mention: در بین همه توییت هایی که افراد شما را منشن کردند، آن توییتی که بیشترین تعداد بازدید را دارد، تاپ منشن نام دارد. 
  2. engagements: هرگونه فعالیت در توییتر شما مانند دیدن تصاویر، ورود به لینک، ریپلای کردن و باز کردن پروفایل را شامل میشود. 
  3. engagement rate: به نرخ مشارکت شما در فعالیت های توییتری اشاره دارد و شامل تقسیم تعداد کلیک ها بر تعداد دیده شدن توییت است.
  4. Twitter Reach Percentage: این مورد نشان دهنده تعداد دنبال کننده توییتری شما است و از این طریق متوجه میشوید که در ساعت درست توییت کردید یا خیر.  
  5. Safety Mode: توییتر به کاربران خود اطمینان داده است که اطلاعات هویتی آنها ایمن نگهداشته میشود. با فعال کردن این گزینه، پیام های نامناسب، هرزنامه ها و محتوای توهین آمیز برای کاربران قابل رویت نیست. همچنین توییتر در اقدامی برای جلوگیری از رواج محتوای نامناسب، حساب هایی که قوانین توییتر را نقص کرده‌اند را مسدود میکند. 
  6. Top tweet: این بخش به میزان بازدید از توییت های شما در یک ماه اخیر اختصاص دارد. توییتی که بیشترین میزان بازدید را داشته است در بخش تاپ توییت نمایش داده میشود تا با راهنمایی توییتر، افراد بتوانند سایر توییت های خود را در مسیر دیده شدن قرار دهند. 
  7. New Followers: در این قسمت دنبال کنندگان جدید خود را مشاهده میکنید. با افزایش تعداد دنبال کنندگان جدید میتوانید دریابید که محتوای شما بازدهی مطلوبی داشته است. 
  8. Communities: این قابلیت از سال 2021 به توییتر اضافه شد. بنابراین افراد میتوانند کاربران همفکر و هم عقیده خود را پیدا کنند و جوامعی توییتری تشکیل دهند که درباره یک موضوع ثابت نظرات و علایق خود را منتشر کنند. 
  9. business profile: اکانت های تجاری از جمله قابلیت های جدید توییتر است که حساب بیزنسی را از سایر انواع حساب ها متمایز میکند. با اکانت های تجاری افراد میتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند و توجه مخاطبان بیشتری را به سمت توییت های خود جلب کنند. 

آموزش ساخت حساب توییتر

ساخت حساب کاربری توییتر در ویندوز

  • برای ساخت حساب کاربری توییتر در ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید: 
  1. در گام اول وارد سایت توییتر شوید. 
  2. در گام دوم بر روی گزینه sign up with phone or email کلیک کنید. 
  3. در گام سوم نام، شماره تلفن همراه و تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید. اگر به آدرس ایمیل خود دسترسی دارید میتوانید به جای شماره تلفن همراه از گزینه use email instead استفاده کنید. 
  4. در گام چهارم توییتر از شما میپرسد که آیا میخواهید دیگران شما را با شماره تلفن پیدا کنند. همچنین میپرسد تبلیغات برای شما نمایش داده شوند یا خیر. اگر به این کار تمایل دارید تیک هر سؤال را بزنید و بر روی گزینه next کلیک کنید. 
  5. در گام پنجم باید درست بودن اطلاعات خود را تأیید کنید و گزینه sign up را بزنید تا حساب توییتری شما ساخته شود. اکنون کد تأیید  6 رقمی به شماره تلفن و یا ایمیل ارسال میشود. سپس رمز عبور 8 رقمی خود را مشخص کنید و تصویر پروفایل خود را انتخاب کنید. 
  6. در گام ششم توییتر برای شما یک نام کاربری نمایش میدهد و شما میتوانید آن را تغییر دهید. اگر تمایل دارید اعلان ها بر روی دسکتاپ شما نمایش داده شود بر روی گزینه allow notification کلیک کنید. در غیر این صورت گزینه skip for now را انتخاب کنید. 
  7. در گام هفتم یک لیست از علاقه مندی نمایش داده میشود. موضوع مورد علاقه خود را از بین موسیقی، اخبار، سرگرمی، تکنولوژی، ورزش، خوراکی، فشن و زیبایی انتخاب کنید و گزینه next را بزنید. اکنون یک لیست از حساب توییتری افراد مشهور نمایش داده میشود و میتوانید گزینه مورد نظر خود را دنبال کنید. 

ساخت حساب کاربری توییتر در موبایل

  • برای ساخت حساب کاربری توییتر در موبایل مراحل زیر را دنبال کنید: 
  1. در گام اول نرم افزار توییتر را در موبایل خود نصب کنید. 
  2. در گام دوم بر روی get started کلیک کنید. 
  3. در گام سوم نام کاربری خود را وارد کنید. 
  4. در گام چهارم شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را وارد کنید و بر روی گزینه next کلیک کنید. 
  5. در گام پنجم گزینه sign up بزنید و و کد تأیید 6 رقمی به شماره تلفن و آدرس ایمیل شما ارسال میشود. 
  6. در گام ششم رمز عبور خود را انتخاب کنید و اگر تمایل دارید به مخاطبان تلفن همراه دسترسی داشته باشید بر روی sync contacts کلیک کنید. سپس علاقه مندی خود را مشخص کنید. در غیر این صورت بر روی گزینه skip for now کلیک کنید. 
  7. در گام هفتم وضعیت دسترسی به اعلان ها را مشخص کنید و تصویر پروفایل خود را انتخاب کنید. اکنون حساب توییتری شما ساخته شده است. 

ترفند های توییتری

  • تبدیل حساب عمومی به خصوصی

به صورت پیش‌فرض حساب های توییتری در حالت عمومی قرار دارند. اگر تمایل دارید حساب خود را به حالت خصوصی تغییر دهید ابتدا وارد بخش تنظیمات حساب کاربری خود شوید. سپس بر روی گزینه Privacy and Safety کلیک کنید. اکنون اسکرول کنید تا گزینه Protect My Tweet دیده شود و تیک آن را بزنید. سپس به پایین صفحه بروید و بر روی گزینه Save Changes کلیک کنید. اکنون صفحه عمومی شما به حالت خصوصی تغییر پیدا کرد. برای تبدیل دوباره به حساب عمومی همین مراحل را طی کنید و در نهایت بر روی گزینه Save Changes  کلیک کنید. 

  • مخفی کردن کامنت یک توییت: 

اگر تمایل دارید کامنت های توییت خود را مخفی کنید ابتدا بر روی replay کلیک کنید، سپس آیکون فلش به سمت پایین را باز کنید. بر روی گزینه hide reply کلیک کنید. اگر برای اولین بار میخواهید یک نظر را پنهان کنید، پیامی برای شما نمایش داده میشود تا توییتر مطمئن شود شما تمایل به مخفی کردن کامنت توییت خود را دارید. سپس بر روی گزینه hide reply کلیک کنید. درنهایت کامنت توییت شما مخفی میشود.

در مقابل اگر تمایل دارید نظرات را از حالت مخفی خارج کنید،بر روی گزینه hidden reply کلیک کنید. سپس نظری که میخواهید نمایش داده شود را انتخاب کنید و از طریق فلش به سمت پایین،گزینه unhide reply را انتخاب کنید. کامنت مورد نظر شما اکنون نمایش داده میشود. 

  • دانلود ویدیوهای توییتر:

برای دانلود ویدیوها در توییتر کافی است تا وارد سایت ( downloadtwittervideo.com ) شوید و آدرس ویدیو را در آنجا کپی کنید. همچنین سایت ( ssstwitter.com ) نیز کاربردی است. برای دانلود ویدیوهای توییتر در اندروید و IOS از برنامه های MyMedia و AnySave استفاده کنید.

هر شبکه اجتماعی متناسب با کاربردهایش مخاطبان خود را پیدا میکند. در توییتر نیز همه افراد میتوانند با دنبال کردن توییت ها از جدیدترین موضوعات روز مطلع شوند، دوستان خود را پیدا کنند و افراد مشهور را دنبال کنند. توییتر به همه کاربران خود کمک میکند تا با هدفمندی کسب و کار خود را ارتقا دهند و مخاطبان بیشتری جذب کنند. این پلتفرم محبوب توانسته است فضایی مطمئن برای گفتگوهای مجازی باشد. 


6140
https://Gelxy.com/u/118
پست های مرتبط

ایلان ماسک میخواهد کل سهام توییتر را بخرد
آیا ایلان ماسک توییتر را میخرد؟

ایلان ماسک میخواهد کل سهام توییتر را بخرد

همه چیز درباره اینستاگرام، آموزش ساخت پیج و کانال
آموزش کامل اینستاگرام

همه چیز درباره اینستاگرام، آموزش ساخت پیج و کانال

تلگرام (Telegram) چیست؟ آموزش و ترفندهای تلگرام
همه چیز درباره تلگرام، روش ساخت گروه و کانال

تلگرام (Telegram) چیست؟ آموزش و ترفندهای تلگرام

بروزرسانی تلگرام، انقلاب در ربات ها و اعلان های سفارشی
آپدیت جدید تلگرام، ربات پیشرفته و اعلان سفارشی ممکن شد

بروزرسانی تلگرام، انقلاب در ربات ها و اعلان های سفارشی

تگ ها

خرید توییتر
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان