آموزش کامل اینستاگرام
سارا معماری نویسنده کهکشان 1402/02/31 سارا معماری

آموزش کامل اینستاگرام

کهکشان / پست ها / شبکه های اجتماعی /

همه چیز درباره اینستاگرام، آموزش ساخت پیج و کانال


اینستاگرام (Instagram) پلتفرمی برای اشتراک فیلم و عکس است. این شبکه اجتماعی در سال 2012 توسط کمپانی فیسبوک خریداری شد. افراد در اینستاگرام میتوانند از طریق ویرایش و آپلود محتوای تصویری خود بایکدیگر در تعامل باشند. در این پست کهکشان به معرفی این ابزار کاربردی و پیشرفته و نحوه ساخت پیج میپردازیم.

تاریخچه اینستاگرام

اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریگر در سانفرانسیسکو راه‌ اندازی شد. ورژن IOS این شبکه اجتماعی در تاریخ ششم اکتبر سال 2010 منتشر شد. همچنین در تاریخ سوم آوریل سال 2012 ورژن اندروید اینستاگرام در دسترس کاربران قرار گرفته‌ است. محبوبیت این پلتفرم به شدت افزایش یافته‌ است و تنها دو سال پس از راه‌ اندازی، بیش از 40 میلیون کاربر فعال داشته‌ است. معنای کلمه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه "دوربین فوری" و "تلگرام" است. 

ساعت طلایی آپلود و تولید محتوا در اینستاگرام

براساس تحقیقات انجام شده بر روی آمار بازدید پست ها و محتوای منتشر شده در اینستاگرام، بهترین زمان برای آپلود محتوا بین دو بازه زمانی 11 صبح تا یک بعد از ظهر و هفت تا نه شب است. اما به طور کلی سعی کنید یک جدول زمان بندی برای انتشار محتوا در پیج خود داشته باشید. رعایت این ریتم زمانی باعث میشود مخاطب نیز با نوع فعالیت پیج شما آشنایی بیشتری پیدا کند و بداند در چه روزهایی از هفته و در چه ساعت هایی میتواند به جدید ترین پست های شما دسترسی داشته باشد. داشتن نظم ذهنی برای فعالیت در اینستاگرام یک مزیت است بنابراین باید براساس نوع مخاطب خود، روز و ساعت انتشار محتوا در اینستاگرام را مدیریت کنید. همچنین تعداد پست های ارسالی در یک روز نباید بیش از اندازه باشد تا مخاطبان پیج شما خسته نشوند و همیشه دنبال کردن پیج شما برای آنها جذابیت داشته باشد. 

کاربرد های اینستاگرام

کاربرد های بسیاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد تا کاربران بتوانند با امکانات بیشتری محتوای خود را به اشتراک بگذارند. اکنون به برخی از مهم‌ ترین کاربرد های این شبکه اجتماعی محبوب میپردازیم: 

  • انتشار عکس و فیلم: 

کاربران اینستاگرام این امکان را دارند که یک فیلتر دیجیتالی به عکس ها و فیلم های خود اضافه کنند. در ابتدا کاربران میتوانستند تنها عکس‌ های مورد نظر خود را در اینستاگرام پست کنند. با گذر زمان این شرکت در سال 2013 تصمیم گرفت تا کاربران بتوانند ویدیو های 15 ثانیه ای نیز منتشر کنند. در سال 2015، تنها ابعاد مربع برای انتشار تصاویر مجاز بود. در سال 2016 نیز مدت زمان آپلود ویدیو در پیج‌ ها به حداکثر 60 ثانیه رسید. 

  • پست‌هایی با جزئیات بیشتر: 

افراد در اینستاگرام میتوانند برای هر پست خود یک عنوان اضافه کنند. همچنین موارد دیگری مانند هشتگ ها و برچسب‌ های جغرافیایی مبتنی بر مکان برای فهرست‌ بندی این پست ها استفاده میشوند. هرشخص می‌تواند برای پست‌های دیگران نظر ارسال کند و یا پست ها را بوک مارک و لایک کند. همچنین کاربران می‌توانند محتوای آپلود شده خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارند. 

  • پیدا کردن دوستان: 

افراد در اینستاگرام می‌توانند دوستان و پیج‌های مورد نظر خود را با جستجوی نام آیدی آنها پیدا کنند. همچنین افراد میتوانند با شماره تلفن همراه، دیگران را پیدا کنند. برای این کار وارد پروفایل خود شوید و گزینه discover people را انتخاب کنید. سپس به بخش find people بروید و بر روی گزینه connect contacts کلیک کنید. اکنون لیست افرادی که شماره تلفن آنها را دارید و آنها دارای پیج اینستاگرام هستند، قابل نمایش است. 

  • ویرایش پروفایل:

کاربران می‌توانند نمایه خود را خصوصی کنند تا محتوای پیج‌ آنها تنها برای دنبال کنندگان پیج قابل مشاهده باشد. در صفحه پروفایل، تعداد پست‌ها، دنبال کنندگان و دنبال شوندگان شما قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید تصویر پروفایل خود را تغییر دهید و یک نام کاربری یا Username برای خود انتخاب کنید تا دوستان و اطرافیان بتوانند شما را با آن نام پیدا کنند. در بخش بیوگرافی یا Bio میتوانید یک توضیح مختصر درباره خودتان و نوع فعالیت در پیج اینستاگرام خود بنویسید تا مخاطبان بهتر بتوانند با محتوای پیج شما آشنا شوند. 

  • ارسال پیام خصوصی: 

کاربران در اینستاگرام می‌توانند از طریق دایرکت، برای دوستان خود پیام خصوصی ارسال کنند. اکنون به مراحل ارسال دایرکت در اینستاگرام می‌پردازیم:

  1. در گام اول، برای ارسال پیام خصوصی یا دایرکت، نرم افزار اینستاگرام را باز کنید. 
  2. در گام دوم، به بخش Home بروید و در گوشه بالا و سمت راست بروید و بر روی علامت موشک کلیک کنید. 
  3. در گام سوم، یک بخش جستجو در بالای صفحه قابل مشاهده است. شما میتوانید با کلیک بر روی علامت قلم و کاغذ در گوشه سمت راست و بالای صفحه، پیام خود را بنویسید. اکنون باید آیدی شخص مورد نظر خود را جستجو کنید و بر روی گزینه Send (ارسال) کلیک کنید. همچنین یک لیست از افرادی که به آنها پیام ارسال کردید، قابل مشاهده است.
  4. در گام چهارم، با دیدن کلمه Seen متوجه می‌شوید که پیام شما خوانده شده است. 
  5. در گام پنجم، اگر قصد حذف پیام خود قبل از دیده شدن را دارید، کافی است تا انگشت خود را بر روی پیام نگهدارید و بر روی گزینه Unsend Message  کلیک کنید تا پیام شما حذف شود.  

نکته قابل توجه این است که درکنار پیام متنی، می‌توانید ویس، فیلم و استیکر نیز در بخش دایرکت ارسال کنید. همچین امکان ارسال یک پیام ثابت برای بیش از یک نفر نیز فراهم شده است. برای این کار باید یک گروه بسازید و اعضای مورد نظر خود را وارد آن کنید، بعد از ارسال، پیام شما برای اعضای مورد نظر قابل مشاهده است. 

یک روش دیگر برای ارسال پیام خصوصی این است که به پیج افراد مورد نظر خود بروید و با کلیک بر روی گزینه message، پیام خود را برای آنها ارسال کنید. بنابراین برای هر دو نوع پیج عمومی و خصوصی ارسال پیام خصوصی یا دایرکت وجود دارد تا تعامل بیشتری بین کاربران برقرار شود. دقت داشته باشید که اگر پیام خصوصی از طرف شخصی که پیج آن را دنبال نمی‌کنید برای شما ارسال شود، به صورت یک درخواست برای شما قابل نمایش است و با سه گزینه Delete (حذف پیام)، Block (بلاک کردن شخص) و Accept (پذیرش درخواست)، می‌توانید پیام ارسال شده را مدیریت کنید. 

یکی دیگر از امکانات بخش دایرکت، ارسال صفحه شخصی برای دیگران است. اگر قصد ارسال پروفایل یک شخص را برای دیگران دارید، کافی است که بر روی نشانه سه نقطه در بالا و گوشه سمت راست پروفایل آن شخص کلیک کنید. سپس گزینه Share this profile را انتخاب کنید و شخصی که می‌خواهید پروفایل برای او ارسال شود را پیدا کرده و بر روی گزینه Send (ارسال) کلیک کنید. همچنین امکان ارسال موقعیت مکانی یا location از طریق دایرکت وجود دارد. برای ارسال موقعیت مکانی خود برای دیگران از طریق دایرکت می‌توانید موقعیت مورد نظر خود را پیدا کرده و بر روی گزینه موشک کلیک کنید. سپس با پیدا کردن مخاطب مورد نظر خود، بر روی گزینه Send (ارسال) کلیک کنید. همچنین شما می‌توانید پست‌های خود را برای دیگران از طریق دایرکت ارسال کنید. برای انجام این کار باید بر روی پست مورد نظر در پیج خود بروید و با کلیک بر روی گزینه موشک، پست مورد نظر را برای دیگران ارسال کنید. البته توجه داشته باشید که تنها برای 15 نفر می‌توانید به صورت مستقیم پست خود را بفرستید. 

  • توسعه مشاغل و کسب و کارها:

اینستاگرام نه تنها ابزاری برای اشتراک فیلم و عکس افراد است بلکه برای توسعه و ارتقای مشاغل نیز مفید است. اینستاگرام به شرکت ها این فرصت را میدهد تا یک حساب کاربری تجاری رایگان برای تبلیغ برند و محصولات خود راه اندازی کنند. براساس آمار های ارائه شده توسط اینستاگرام، بیش از یک میلیون تبلیغ کننده در سراسر جهان از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای اشتراک گذاری استوری های (داستان های) خود و ایجاد نتایج تجاری بهتر استفاده میکنند. علاوه بر این، بیش از 60 درصد از مردم می‌گویند که از طریق اینستاگرام، با محصولات جدید و کاربردهای آنها آشنا شدند. 

منظور از IGTV در اینستاگرام چیست

اگر به دنبال این هستید که ویدیوهای بیش از یک دقیقه در پیج خود منتشر کنید، IGTV گزینه مناسب است. قبل از ارائه IGTV در اینستاگرام تنها میتوانستیم ویدیویی زیر یک دقیقه منتشر کنیم اما اکنون تولید کنندگان محتوا میتوانند به راحتی فعالیت خود را گسترش دهند. واژه IGTV ترکیب دو کلمه "Instagram" و "TV" است. همچنین مدرسان، معلمان و صاحبان کسب و کارها برای توسعه فعالیت خود از بخش IGTV استفاده میکنند. کاربردهای این بخش از اینستاگرام به شرح زیر است: 

  • آپلود ویدیو با بازه زمانی 10 تا 60 دقیقه 
  • ایجاد لینک برای ویدیوهای منتشر شده 
  • دانلود ویدیوها
  • جلو و عقب بردن ویدیوها 
  • ذخیره و آپلود لایوها

انواع پیج اینستاگرام

به طور کلی در اینستاگرام با سه نوع پیج روبرو میشویم. این سه نوع کاربردی شامل موارد زیر هستند:

  1. حساب شخصی (Personal Account): افراد برای ارتباط بیشتر با اعضای خانواده و دوستان خود از پیج شخصی استفاده میکنند. محتوای منتشر شده در اینگونه از پیج ها، تنها برای افرادی که آن پیج را دنبال میکنند قابل مشاهده است. همچنین افراد در پیج های خصوصی به ارائه محتوا متناسب را علایق خود میپردازند. 
  2. حساب کریتور (Creator Account): این نوع از پیج ها مخصوص محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها و افراد مشهور است. جایگاه این نوع از پیج ها بین حساب شخصی و تجاری است. در واقع حساب های کریتور در سطح بالاتری نسبت به حساب شخصی و در سطح پایین تری نسبت به حساب تجاری قرار دارند. افراد با داشتن یک پیج کریتور میتوانند به کسب درآمد بپردازند. 
  3. حساب تجاری (Business Account): پیج تجاری برای دارندگان کسب و کارها و ارتباط بیشتر و بهتر با مشتریان مناسب است. افراد دارای مشاغل با داشتن یک پیج تجاری، بسیار قابل اعتماد و حرفه‌ای به نظر میرسند. به همین دلیل برای توسعه حرفه و مهارت خود به منظور تبلیغ بهتر محصولات، ساخت یک پیج تجاری برای شما گزینه ای در دسترس است. 

تفاوت سه نوع پیج شخصی، کریتور و تجاری: 

  • آمار دقیق از فعالیت پیج شخصی ارائه نمیشود. همچنین امکان کسب درآمد از طریق پیج شخصی وجود ندارد. 
  • در حساب کریتور اگر بیش از 10 هزار دنبال کنندگان داشته باشید، میتوانید در استوری های خود (داستان ها) لینک قرار دهید. 
  • حساب تجاری به افراد این امکان را میدهد تا به بخش فروشگاهی اینستاگرام دسترسی داشته باشند و بتوانند محصولات خود را تبلیغ کنند. پیج تجاری در اینستاگرام حتماً باید به یک صفحه در شبکه اجتماعی فیسبوک متصل باشد. 

مراحل ساخت پیج اینستاگرام

برای ساخت پیج در موبایل و شروع فعالیت خود در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید: 

  1. در گام اول، وارد نرم افزار اینستاگرام شوید. 
  2. در گام دوم، گزینه create new account را انتخاب کنید. 
  3. در گام سوم، دو بخش شماره تلفن (phone number) و ایمیل (email address) نمایش داده می‌شوند. 
  4. در گام چهارم، بعد از وارد کردن شماره تلفن یا ایمیل بر روی گزینه next کلیک کنید. 
  5. در گام پنجم، کد تأیید به شماره تلفن همراه و یا ایمیل شما ارسال میشود. 
  6. در گام ششم، باید نام کاربری و رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید. افراد میتوانند با نام کاربری، صفحه شما را در بخش جستجوی اینستاگرام پیدا کنند. 
  7. در گام هفتم، باید تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید و بر روی گزینه next کلیک کنید. 
  8. در گام هشتم از شما سؤال میشود که میخواهید با نام کاربری خود ادامه دهید یاخیر، توجه داشته باشید که هر زمان که بخواهید میتوانید نام کاربری خود را تغییر دهید. اکنون بر روی گزینه sign up کلیک کنید. 
  9. در گام نهم، باید نوع حساب شخصی خود را تعیین کنید که میخواهید خصوصی و یا عمومی باشد. البته در زمان های بعدی هم میتوانید نوع حساب را دوباره تغییر دهید. 
  10. در گام دهم، میتوانید تصویر پروفایل خود را تغییردهید و بر روی گزینه add a photo کلیک کنید. اکنون با سه گزینه برای انتخاب عکس پروفایل روبرو میشوید: import from facebook (عکس از صفحه فیسبوک)، take photo (گرفتن عکس جدید) و choose from library (انتخاب عکس از گالری تلفن همراه).
  11. در گام آخر، وارد صفحه شخصی خود می‌شوید، در این بخش نام کاربری، تعداد پست ها، تعداد دنبال کنندگان و دنبال شوندگان قابل نمایش است. 

اما اگر از طریق ویندوز میخواهید در اینستاگرام پیج داشته باشید، مراحل زیر را دنبال کنید: 

  1. در گام اول، وارد سایت اینستاگرام به نشانی www.instagram.com شوید. 
  2. در گام دوم، بر روی گزینه sign up کلیک کنید تا بتوانید پیج جدید خود را بسازید. 
  3. در گام سوم، گزینه های شماره تلفن، نام و نام خانوادگی، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. 
  4. در گام چهارم، تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید و بر روی گزینه next کلیک کنید. 
  5. در گام پنجم، کد تأیید به آدرس ایمیل و یا شماره تلفن همراه شما ارسال میشود. 
  6. در گام ششم، باید تأیید کنید که شما ربات نیسیتید و بر روی گزینه next کلیک کنید. 
  7. در گام هفتم، اگر با آدرس ایمیل وارد شده اید باید شماره تلفن خود را نیز وارد کنید تا اگر برای حساب شما مشکلی پیش آمد، امکان دسترسی به آن حساب را داشته باشید.

نکته قابل توجه این است که رمز عبور شما باید دارای 8 کاراکتر شامل حروف و اعداد باشد. همچنین آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه شما نباید برای پیج های دیگر استفاده شده باشد. اگر شما دارای چند حساب کاربری هستید، میتوانید با کلیک بر روی گزینه switch account به سایر حساب های خود وارد شوید. 

تبدیل حساب شخصی به کریتور در اینستاگرام

برای تبدیل حساب شخصی به حساب کریتور در پروفایل کاربری خود، بر روی نماد سه خط در بالای صفحه کلیک کنید. سپس وارد بخش setting شوید. اکنون بر روی گزینه Switch Professional Account کلیک کنید. سپس بر روی گزینه Creator کلیک کنید و دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله میتوانید صفحه فیسبوک خود را به حساب کریتور خود در اینستاگرام متصل کنید، در غیر این صورت بر روی گزینه Skip کلیک کنید. اکنون باید اطلاعات تماس خود را بنویسید و میتوانید انتخاب کنید که اطلاعات تماس و صفحه شما برای کاربران دیگر قابل نمایش باشد یا خیر. 

تبدیل حساب کریتور به تجاری در اینستاگرام

برای تبدیل حساب کریتور به تجاری، در پروفایل کاربری خود بر روی نماد سه خط در بالای صفحه کلیک کنید. سپس بر روی گزینه setting کلیک کنید و گزینه Switch Professional Account را انتخاب کنید. اکنون بر روی گزینه Business کلیک کنید. در مرحله بعد میتوانید صفحه فیسبوک خود را به حساب تجاری خود اضافه کنید، در غیر این صورت بر روی گزینه Skip کلیک کنید. سپس باید اطلاعات نوع کسب و کار خود را به صورت دقیق وارد کنید و بر روی گزینه Done کلیک کنید تا نوع حساب شما از کریتور به نوع تجاری تغییر کند. 

اما اگر بخواهید حساب خود را به نوع شخصی تغییر دهید، مراحل زیرا را دنبال کنید: 

  1. در گام اول، وارد حساب کاربری خود شوید و بر روی گزینه setting کلیک کنید. 
  2. در گام دوم، بر روی گزینه Account کلیک کنید. 
  3. در گام سوم، بر روی گزینه Switch Professional Account کلیک کنید. 
  4. در گام چهارم، بر روی گزینه Switch Back کلیک کنید. نکته قابل توجه این است که با هر بار تغییر از حساب تجاری به شخصی، اطلاعات و آمار حساب تجاری حذف میشود. 

با توسعه هر چه بیشتر شبکه‌های اجتماعی، میتوانید با داشتن یک پیج در اینستاگرام ارتباط خود با دیگران را گسترش دهید. همچنین میتوانید کسب و کار خود را متحول کنید. اگر به دنبال یادگیری مهارت تازه ای هستید، میتوانید از محتوای جدید ارائه شده در انواع پیج ها در اینستاگرام استفاده کنید. به طور کلی، با این شبکه اجتماعی، امکان دسترسی به جدید ترین اطلاعات مورد نیاز در هر حرفه و شغلی برای افراد فراهم است. اما باید استفاده از هر نوع شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام را مدیریت کنیم. سعی کنیم از یک جدول زمانی برای آپلود و استفاده از سایر امکانات اینستاگرام بهره ببریم. 

آموزش ساخت کانال در اینستاگرام

به نمایه خود بروید و روی اشتراک ضربه بزنید. از صفحه اشتراک خود، روی Subscribers ضربه بزنید. در پایین صفحه، روی ایجاد کانال اجتماعی ضربه بزنید. در صفحه بعدی، می توانید حداکثر 250 شرکت کننده را انتخاب کنید.


6066
https://Gelxy.com/u/116
پست های مرتبط

ایلان ماسک میخواهد کل سهام توییتر را بخرد
آیا ایلان ماسک توییتر را میخرد؟

ایلان ماسک میخواهد کل سهام توییتر را بخرد

تلگرام (Telegram) چیست؟ آموزش و ترفندهای تلگرام
همه چیز درباره تلگرام، روش ساخت گروه و کانال

تلگرام (Telegram) چیست؟ آموزش و ترفندهای تلگرام

بروزرسانی تلگرام، انقلاب در ربات ها و اعلان های سفارشی
آپدیت جدید تلگرام، ربات پیشرفته و اعلان سفارشی ممکن شد

بروزرسانی تلگرام، انقلاب در ربات ها و اعلان های سفارشی

آموزش جامع توییتر (Twitter) و نحوه کار با آن
همه چیز درباره توییتر و ترفند ها

آموزش جامع توییتر (Twitter) و نحوه کار با آن

تگ ها

اینستاگرام
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان