بزرگترین هک های اینترنت
سارا معماری نویسنده کهکشان 1402/03/25 سارا معماری

بزرگترین هک های اینترنت

کهکشان / پست ها / هک و امنیت /

بزرگترین حملات هکری تاریخ جهان


داشتن امنیت در فضای مجازی چیزی شبیه قفل کردن درب خانه است. هکرها میتوانند حتی بدون اینکه میز کار خود را ترک کنند به مهمترین اطلاعات هویتی افراد دسترسی پیدا کنند. در این پست کهکشان به بزرگترین حملات هکری تاریخ می‌پردازیم.

هکر کیست؟ 

هکر یک متخصص کامپیوتر حرفه ای است. این دسته از افراد مهارت های خاصی برای ورود غیرقانونی به سیستم های کامپیوتری عظیم موجود در شرکت های مهم جهان دارند. هکرها از نقاط ضعف شبکه استفاده میکنند تا به اهداف خود دست یابند. ممکن است هدف هکرها از نفوذ به سیستم های اطلاعاتی، سرقت پول و ایجاد هرج و مرج در جامعه باشد. اما گاهی اوقات آنها صرفاً به دنبال جلب توجه هستند. 

 

تاریخچه شکل گیری هک: 

اولین هک های صورت گرفته به دهه 60 میلادی در دانشگاه MIT آمریکا برمی‌گردد. در آن زمان برنامه نویسان بخش زیادی از وقت خود را صرف یادگیری زبان های برنامه نویسی مانند فرتون کردند. آنها افراد ماهر و کنجکاو با ایده های خلاقانه بودند که هکر نام گرفتند. نخستین فعالیت حرفه ای آنها در سال 1963 و ایجاد یک خرابکاری در خطوط تلفن هاروارد بود. آنها توانستند قبض های گرانی را برای بخش مخابرات به بارآورند. بنابراین اولین فعالیت هکرها بر روی خطوط تلفن بود زیرا در آن زمان هنوز استفاده از کامپیوتر رواج نداشت و اینترنت هم نبود. در دهه 70 میلادی هکری بنام کاپیتان کرانچ توانست راهی برای مجانی کردن تماس های راه دور پیدا کند. در آن زمان، دستکاری خطوط تلفن توسط هکرها "فریک تلفن" نام گرفت. به مرور زمان، فریکرها توسط FBI تحت تعقیب قرار گرفته اند و تعدادی از آنها محکوم شدند. در سال 1981 شخصی به نام کاپیتان زب با نام مستعار یان مرفی، توانست به سیستم های کامپیوتری نفوذ کند و دو سال بعد نیز گروهی به نام 414S توسط FBI برای نفوذ به 60 سیستم کامپیوتری متهم شدند. همچنین هفته نامه کتابخانه ملی لوس،تیتری با عنوان "مراقب باشید، هکرها مشغول کارند" را منتشر کرد. در سال 1984 گروه های "گروهان تباهی" و "باشگاه کامپیوتری هرج و مرج" تشکیل شدند. سرانجام کنگره آمریکا در سال 1986 قانون فساد و سوء استفاده کامپیوتری را تصویب کرد و هک سیستم های کامپیوتری غیرقانونی اعلام شد. 

معروف ترین هکر تاریخ کیست؟ 

کوین میتنیک معروف ترین هکر در تمام دوران است که فعالیت خود را از دهه 90 میلادی آغاز کرد. او در سن 16 سالگی توانست نرم افزار شرکت Digital Equipment را کپی کند، اما در نهایت دستگیر شد. در سال 1988 به 12 سال حبس محکوم شد اما کامپیوترهای تماس صوتی pacific bell را هک کرد و متواری شد. در سال 1995 دوباره دستگیر شد و به جرائم خود اعتراف کرد. اکنون او یک گروه هکری به نام  "روح جهانی" را با هدف آزمایش امنیت دولت ها و شرکت های مهم، رهبری میکند و یکی از سخنرانان پرفروش است. 

هکرها در مفهوم عامه:

در آثاری مانند دختری با خالکوبی اژدها (محصول سال 2009)، غیرقابل ردیابی (محصول سال2009)،ماتریکس (محصول سال 1999)،امتیاز(محصول سال 2001)، شغل ایتالیایی (محصول سال 2003)، چشم طلایی (محصول سال 1995) و کلاه مشکی (محصول سال 2015) جنبه های متفاوتی از فعالیت های گروه های هکری به مردم سراسر جهان معرفی شد.با ساخت مجموعه آقای ربات (محصول سال 2015)، فرهنگ هکری به صورت یک ژانر فرعی در صنعت سینما و ساخت سریال مطرح شد. این سریال به علت اشاره به جزئیات و واقعیت های دنیای هکری مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین در فیلم جان سخت 4 با نام یا آزادانه زندگی کن یا سخت بمیر (محصول 2007) نشان داده میشود که فرآیندهای هکری چطور در زندگی واقعی افراد تأثیرگذار است. در این فیلم هکرهای کلاه سیاه به دستکاری چراغ های خیابان ها، هواپیماها و ماشین ها در اتوبان ها می‌پردازند. 

ویژگی شخصیتی هکرها:

اغلب هکرها با تفکر خلاقانه خود تمایل دارند ناشناس باشند. آنها کنجکاو و صبور هستند. اکنون دو مورد از ویژگی های اصلی شخصیت هکرها معرفی میشوند: 

  1. خلاقیت: هکرها خوره کامپیوتر بوده خلاق و هنرمنداند. زیرا این دسته از افراد همیشه به دنبال ایده های تازه و به چالش کشیدن دولت ها هستند. این افراد دائماً در حال یادگیری اند و زیاد مطالعه میکنند. 

  2. توانایی حل مسئله: ذهن هکرها به دنبال دستکاری، بازسازی و ساخت کدهای کامپیوتری است. آنها مسائل را تحلیل میکنند تا عملکرد بهتری داشته باشند و هرگز متوقف نمیشوند. 

مهارت های یک هکر: 

برنامه نویسی رکن اساسی فعالیت هکرها است. زیرا اکثر آنها فعالیت و کار حرفه ای خود را به عنوان یک برنامه نویس آغاز کرده و سپس نسبت به نقاط ضعف سیستم آگاهی کسب کردند. یک هکر باید درباره سیستم های عامل، شبکه و وب سایت ها اطلاعات خوبی داشته باشد. همه هکرها البته تبهکار نیستند، بلکه از مهارت خود برای جلوگیری از خلافکاری دیگران استفاده میکنند. یکی از این هکرها، مارکوس هاچینز است. او توانست در سن 22 سالگی از خطرناک ترین حمله اینترنتی تاریخ جلوگیری کند اما توسط FBI دستگیر شد. او توانست خطر جهانی بدافزاری به نام واناکرای (wannacry) را خنثی کند. این بدافزار به صورت خودکار تکثیر میشد و به اطلاعات صدها هزار رایانه دسترسی داشت اما به لطف فعالیت مارکوس، به سرعت از بین رفت. 

کلاه های رنگی هکرها: 

هکرها عناوین متفاوتی دارند که براساس نوع فعالیت آنها تعیین میشود. اکنون با این رنگ ها بیشتر آشنا شویم: 

کلاه سفید:

هکرهای کلاه سفید به دنبال از بین بردن خطرات افراد سودجو هستند. این دسته از هکرها امنیت شبکه را افزایش میدهند. در واقع فعالیت آنها در دسته هکرهای اخلاقی قرار دارد زیرا به دنبال خنثی سازی حملات هکری هستند. از بین هکرهای کلاه سفید میتوان به افرادی مانند استفان وزنیاک، تیم برنرزلی و ریچارد متیواستالمن اشاره کرد. 

کلاه سیاه:

کلاه سیاه ها با هدف سودجویی در سیستم های کامپیوتری خرابکاری های گسترده ایجاد میکنند. افرادی مانند جولیان آسانژ، لوید بلانکنشیپ و کری مک کینون در دسته هکرهای کلاه سیاه قرار دارند. 

کلاه قرمز:

هکرهای کلاه قرمز به دنبال خنثی کردن فعالیت کلاه سیاه ها هستند اما از راه های غیرقانونی استفاده میکنند. 

کلاه خاکستری:

فعالیت های هکری کلاه خاکستری ها با هدف خاصی انجام نمیشود و بیشتر به صورت تفریحی هک میکنند. در برخی شرایط با هک خود به فعالیت های عام‌ المنفعه میپردازند. 

کلاه آبی:

سازمان های بزرگ با هدف ارزیابی سیستم های خود از هکرهای کلاه آبی دعوت میکنند تا امنیت آنها و نقاط ضعف را بسنجند. 

کلاه سبز:

این دسته از هکرها در همایش ها و گردهمایی ها شرکت میکنند و سعی دارند تا اطلاعات خود را ارتقا دهند. هکرهای کلاه سبز بیشتر به دنبال یادگیری هستند و هدف خاصی از هک ندارند. 

کلاه زرد:

هکرهای کلاه زرد اغلب به حساب شخصی افراد در شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا میکنند و برای این کار از بدافزارها استفاده میکنند. 

کلاه صورتی:

هکرهای کلاه صورتی هیچگونه اطلاعاتی درباره هک ندارند و بیشتر تمایل دارند تا ظاهر یک هکر را داشته باشند. 

بزرگترین حملات هکری در طول تاریخ: 

زندگی اغلب ما به اینترنت وابسته است. در این بین حملات سایبری و هکری هر لحظه در حال وقوع هستند. اکنون به مهم ترین و بزرگترین این حملات می‌پردازیم: 

هک سیستم وام دهی (2023):

در 13 مارس 2023 یک شرکت امنیتی به نام BlockSec خبر داد که به پروتکل های وام دهی اویلر فایننس (Euler Finance) حمله هکری صورت گرفته است. در این حمله مبلغ 177 میلیون دلار از طریق 4 تراکنش سرقت شد. در حمله دوم نیز در طول 2 تراکنش، مبلغ دزدیده شده به 197 میلیون دلار افزایش یافت. هکرها از تاریخ 18 مارس مبلغ دزدیده شده را بازگرداندند. 

هک مایکروسافت (2022):

در سال 2022 شرکت مایکروسافت توسط گروه هکری Lapsus$ مورد حمله قرار گرفت. این گروه هکری تصاویر اسکرین شات هک را در تلگرام منتشر کردند. سرانجام مایکروسافت اعلام کرد توانسته است حمله را تا حدی خنثی کند و تنها یک حساب آسیب دیده است. 

هک زیرساخت های آلمان (2022):

در فوریه سال 2022 شرکت های تأمین کننده سوخت آلمان مورد حمله هکری قرار گرفتند. این حمله از طرف گروه هکری روسی به نام blackhat انجام شد و حدود 200 پمپ بنزین در آلمان تعطیل شدند. 

هک صلیب سرخ (2022):

در ژانویه سال 2022 سازمان صلیب سرخ مورد حمله هکری قرار گرفت و اطلاعات هویتی 500 هزار کاربر آن به سرقت رفت. البته هنوز عامل آن حمله شناسایی نشده است. 

هک بازی رونین (2021):

رونین یک بازی و پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که از طریق ارز دیجیتال فعالیت میکند. در سال 2021 هکرها توانستند 600 میلیون دلار ارز دیجیتال را سرقت کنند. عامل این حمله نیز شناسایی نشده است. 

هک توییتر(2020):

در سال 2020 حساب توییتر شخصیت های مهم جهان در خطر هک قرار گرفت. هکرها توانستند به اطلاعات حساب افرادی مانند باراک اوباما، ایلان ماسک، جو بایدن، جف بیزوس و بیل گیتس دسترسی پیدا کنند. در این حمله، هکرها با استفاده از حساب افراد مشهور به دیگر کاربران پیام شخصی ارسال کردند. محتوای این پیام ها درخواست حمایت مالی از طریق بیت کوین بود و به مردم وعده دادند که مبلغ واریزی آنها بعد از دو برابر شدن، به حسابشان بازگردانده میشود. در نهایت عوامل این حمله هکری دو نوجوان 19 و 22 ساله بودند و دستگیر شدند. 

هک یاهو (2013):

در سال 2013 بیش از یک میلیارد حساب شخصی یاهو مورد حمله هکری قرار گرفت. اطلاعات هویتی افراد مانند نام، سؤالات امیتی، تماس ها و رمز عبور در اختیار هکرهای روسی و چینی قرار گرفتند. این حمله بزرگترین هک یک شرکت اینترنتی در تاریخ بود. 

هک بازار بورس نیویورک (2010):

در سال 2010، هکرهای روسیه در تلاش برای نفوذ به اطلاعات بازار بورس نیویورک، توانستند یک بدافزار را وارد سیستم کنند. هکرها به دنبال 11 میلیارد دلار سهام بازار بورس نیویورک بودند و برای اولین بار مشخص شد که ارزش سهام بازارهای بورس در خطر هک شدن قرار دارد. این حمله سرانجام توسط پلیس فدرال آمریکا شناسایی شد. 

هک گوگل (2009):

در ماه دسامبر 2009 هکرهای چینی توانستند سیستم گوگل را هک کنند. آنها به مالکیت معنوی سرورهای شرکت گوگل دستبرد زدند. این هکرها به دنبال اطلاعات و آدرس ایمیل مقامات دولتی آمریکا و فعالان حقوق بشر چینی بودند که از حساب جیمیل خود استفاده کردند. در سال 2006 گوگل فعالیت خود را در چین با دامنه www.google.cn آغاز کرد و در سال 2010 فعالیت خود را به هنگ کنگ منتقل کرد تا از فیلترینگ اینترنت چین دور باشد. 

هک کارت های اعتباری (2009):

گونزالس در سال 2009 توانست به اطلاعات بیش از 250 مؤسسه مالی اعتباری دسترسی پیدا کند. با تشکیل سه پرونده، او سرانجام دستگیر شد. گنزالس به مدت 20 سال به زندان محکوم شد و تا سال 2025 آزاد نمیشود. 

حمله به کلیسای ساینتولوژی (2008):

در ژانویه سال 2008 نوجوانی اهل نیوجرسی از گروه هکری آنانیموس حملات هکری خود را بر روی وب سایت کلیسای ساینتولوژی انجام داد. او به مدت 2 سال محکوم شد و مبلغ 37500 دلار به کلیسا پرداخت کرد.

هک پنتاگون و 2 میلیون کارت بانکی (2006):

در سال 2006 مکس رای باتلر که یک هکر کلاه مشکی بود توانست از طریق طراحی فرم های آنلاین به اطلاعات حساب بانکی 2 میلیون کاربر دسترسی پیدا کند و خسارتی بالغ بر 86 میلیون دلار پدید آمد. سرانجام به مدت 13 سال به زندان رفت. این مدت زندانی طولانی ترین دوره حبس برای جرائم هکری در طول تاریخ آمریکا بود. او پیش از این توانسته بود حساب پنتاگون را هک کند و در آن زمان به مدت 18 ماه زندانی شد. البته باتلر در سال 2019 آزاد شد و مشاور امنیت سایبری است. 

هک کسب و کارهای آمریکا(2012-2005):

در فاصله زمانی بین سال های 2005 تا 2012 بزرگترین حمله هکری به کسب و کارهای آمریکا انجام شد. هکرهای روسی توانستند اطلاعات چند برند مهم را سرقت کنند و به 160 میلیون شماره حساب کارت بانکی دسترسی پیدا کردند. خسارت به عمل آمده به اندازه 300 میلیون دلار برآورد شد و اطلاعات هر کارت بانکی در بازار سیاه به قیمت 15 دلار فروخته شد. 

آنانیموس(2003):

در سال 2003 گروه هکری آنانیموس در انجمن بدون نام فعالیت خود را آغاز کرد. جالب اینکه اغلب اعضای این گروه هکر نیستند و به حل پرونده های جنایی نیز کمک میکنند. این گروه هکری تاکنون به مجموعه های مهمی مانند آمازون، پی بال، سونی، دارک وب، دولت کشورهای استرالیا،هند، سوریه و آمریکا حمله کرده است. در سال 2011 دو گروه جانبی به نام های lulsec و antisec از آنانیموس مشتق شده اند. 

حمله به روت سرورهای اینترنت (2002):

در سال 2002 به روت سرورهای اینترنت به مدت یک ساعت حمله شد. در آن زمان این حمله از سوی مقامات فدرال آمریکا به عنوان بزرگترین و پیچیده ترین حمله سایبری در تاریخ نام گرفت. اگر میزان حمله بیش از یک ساعت بود عملکرد اینترنت مختل میشد. 

مافیا بوی (2000):

در سال 2000 نوجوان 15 ساله به نام مایکل کالچی با نام مستعار مافیابوی، به شرکت های تجاری مشهور جهان مانند یاهو، آمازون، ای.بی (EBAY) و سی.ان.ان (CNN) حمله کرد و خسارت برآورد شده بیش از 1/2 میلیارد دلار بود. او کتابی با عنوان "چگونه اینترنت را هک کردم و چرا هنوز در برابر حمله آسیب پذیر است؟" منتشر کرد و به توضیح فعالیت های خود پرداخت. 

ویروس ملیسا (1999):

ویروس ملیسا در سال 1999 اسناد ماکروسافت ورد (microsoft word) را تحت تأثیر خود قرار داد و آنها را آلوده کرد. این ویروس توانست از طریق پیام پیوست در ایمیل گسترش پیدا کند. میزان خسارت آن 80 میلیون دلار تخمین زده شد. دیوید اسمیت ابداع کننده ویروس ملیسا بود و به مدت 20 ماه زندانی شد و در آن زمان آنتی ویروس مورد نیاز به پلیس فروخته شد. 

هک ناسا (1999):

در سال 1999 نوجوان 15 ساله توانست کامپیوترهای وزارت دفاع آمریکا را هک کند، او جاناتان جیمز نام دارد. جاناتان نرم افزاری به نام backdoor را بر روی سرور های آنها نصب کرد و به لیست آدرس ایمیل و رمز عبور کاربران دسترسی پیدا کرد. با این کار، اطلاعات ناسا در اختیار او قرار گرفت و ناسا مجبور شد سیستم های خود را به مدت سه هفته خاموش کند. با این کار، خسارتی بالغ بر 41 هزار دلار پدید آمد. اسنادی که جانان در اختیار داشت میتوانست شرایط استگاه بین المللی فضایی را کنترل کند و در نهایت در سال 2008 خودکشی کرد. 

کرم موریس (1998):

رابرت تاپن موریس متولد 8 نوامبر 1965، از فارغ التحصیلان دانشگاه کورنل و خالق اولین کرم رایانه ای است که از طریق فضای اینترنت منتشر میشود. از نظر موریس فعالیت او خرابکارانه نبود و تنها به دنبال سنجش وسعت فضای اینترنت بود. اما به 600 رایانه به ارزش 10 تا 100 میلیون دلار خسارت وارد کرد و برنامه او به یک ویروس تبدیل شد که میتوانست رایانه ها را آلود ه کند. سرانجام به عنوان اولین مجرم اینترنتی دستگیر شد. 

هک خطوط تلفن (1995):

در سال 1995 کوین پولسن با نام مستعار دانته تاریک، خطوط تلفن برنامه رادیویی در لس‌آنجلس را با هدف برنده شدن در مسابقه هک کرد. قرار بود تا به صد و دومین شرکت کننده در مسابقه ماشین پورشه جایزه دهند. او خطوط تلفن را مسدود کرد تا نفر 102 خودش باشد و در نهایت برنده جایزه شد. اما به مدت 5 سال محکوم شد. او در حال حاضر یکی از سردبیران روزنامه the daily beast است. همچنین در سال 2009 توانست عامل جعل فایل ویدیویی منتسب به سخنگوی کاخ سفید را افشا کند. 

مهشور ترین زنان هکر جهان: 

هکرها جزء باهوش ترین افراد در جهان فناوری هستند و میتوانند به اطلاعات هر سیستم رایانه ای نفوذ کنند. اکنون فهرستی از مشهورترین زنان هکر جهان ارائه میشود: 

  1. شیائو تیان: او 19 سال دارد و ملقب به ژنرال جدید ارتش هکرهای زن چین است. او یک گروه به نام china girl security team تأسیس کرد و با آن به شهرت رسید. این گروه هکری در حال حاضر بیش از 3000 عضو فعال دارد و یکی از بزرگترین گروه های هکری کشور چین است. 

  2. آنا چپمن: او در سال 1982 متولد شد و هکری اهل روسیه است. همچنین به همراه 9 نفر دیگر در نیویورک به علت جاسوسی غیرقانونی برای آژانس اطلاعات خارجی روسیه دستگیر شد. سرانجام در سال 2010 در بخش معامله زندانیان بین روسیه و آمریکا به روسیه تبعید شد.

  3.  کریستینا سوچینسکایا: او از جمله زنان هکر روسی است و  در سال 1989 در رشته تجارت مدرسه استرن نیویورک دانشجو بود. در سال 2010 در نیویورک به اتهام کلاهبرداری اینترنتی و پخش بدافزار تورجانس (torjans) دستگیر شد. با این بدافزار خسارتی بالغ بر 35 میلیون دلار از حساب های بانکی آمریکا  پدید آمد. همچنین او از گذرنامه های جعلی استفاده کرد. 

  4. کیم ونواک: او هکری اهل بلژیک است و با نام مستعار گیگابایت به فعالیت پرداخت. علت شهرت او برنامه نویسی ویروس هایی بود که میتوانستند اطلاعات حساس سیستم ها را سرقت کنند و حتی آنها را از بین ببرند. 

  5. جوانا روتکوفسکا: او محقق امنیت کامپیوتر و اهل کشور لهستان است. در سال 2006 یک روش ساده برای هک نسخه بتای ویندوز ویستا ابداع کرد و آن را به نمایش گذاشت. همچنین با مایکروسافت نیز همراهی کرده است. 

  6. ریون آدلر: او جزء اولین زنان هکر است که در کنفرانس هکرهای decon حضور داشته است و به شرکت ها در بخش امنیت شبکه مشاوره میدهد. هدف او از راهنمایی این شرکت ها، حفاظت از اطلاعات آنلاین کاربران است. دلیل شهرت ریون نیز ساخت و توسعه سیستم های ردیابی هک است. 

  7. جود میلهون: او در ابتدا یک برنامه نویس بود و فعالیت خود را از سال 1967 آغاز کرد. سپس با تأسیس گروه هکری cypherpunks به شهرت رسید. او کتاب هایی درباره هک و برنامه نویسی کامپیوتر منتشر کرد و در سال 2003 درگذشت. 

مهم ترین فیشینگ های جهان: 

فیشینگ به نوعی از حملات سایبری اشاره دارد که هدف آنها فریب اشخاص و دسترسی به اطلاعات هویتی آنها مانند رمز عبور اکانت های شبکه های اجتماعی و حساب های بانکی است. اصطلاح فیشر به هکرهایی اشاره دارد که از طریق عمل فیشینگ، به اطلاعات افراد دسترسی پیدا میکنند. در اغلب موارد در حملات فیشینگ، آدرس سایت های مورد نیاز کاربران مانند سایت های خرید اینترنتی به درستی نوشته نشده است. در واقع هکرها در حملات فیشینگ با تغییراتی ساده، آدرس سایت را تغییر میدهند و به راحتی به اطلاعات حساب کاربران دسترسی پیدا میکنند. اکنون فهرستی از مهم ترین حملات فیشینگ ارائه میشوند: 

  1. سال 2022: براساس اسناد سازمان آموزش ضد فیشینگ (مؤسسه چک پوینت ریسرچ)، در سه ماهه دوم سال 2022 حملات فیشینگ به طور گسترده ای در شرکت های مشهوری مانند آمازون، اپِل و مایکروسافت صورت گرفته است. در سال 2022 کارکنان مایکروسافت در ایمیل خود پیام هایی دریافت کردند که هدف از آن لینک ها سرقت اطلاعات هویتی آنان بود. البته تیم امنیت مایکروسافت توانست این حمله را خنثی کند. همچنین در سپتامبر 2022 ایمیل هایی برای کاربران و مشتریان آمازون ارسال شد که به دنبال سرقت اطلاعات کارت های اعتباری آنها بود و این حمله نیز خنثی شد. 

  2. سال 2017: بانک کرلان (Crelan) واقع در بلژیک به فعالیت های حوزه کشاورزی میپردازد. در سال 2017 به میزان 75 میلیون دلار توسط حمله فیشینگ خسارت متحمل شد. در این حمله، حساب کاربری مدیر ارشد بانک هک شد سپس با ارسال یک پیام به صورت خودکار به بخش امور مالی بانک دستور داده شد تا مبلغ مورد نظر به حساب هکر واریز شود. البته این حمله توسط بانک شناسایی شد و توانستند مانع از بروز خسارت های بیشتر شوند. 

  3. سال 2016: در سال 2016 شرکت اتریشی سازنده قطعات فضایی به نام فَک (FACC) اعلام کرد که مورد حمله فیشینگ واقع شده است و مشابه بانک کرلان بلژیک، برای بخش حسابداری پیام واریز وجه ارسال شده است. در این حمله دو مدیر ارشد آن شرکت متهم شناخته شدند و به پرداخ مبلغ 11 میلیون دلار محکوم شدند. 

  4. سال های 2013 تا 2015: در سال های 2013 تا 2015 شرکت های گوگل و فیسبوک مورد حمله فیشینگ قرار گرفته اند و به میزان 100 میلیون دلار خسارت متحمل شدند. عامل این حمله شرکتی به نام کوآنتا در تایوان بود که نمایندگی گوگل و فیسبوک را در آسیا برعهده داشت. در واقع عامل اصلی حمله با هک هویت شرکت کوآنتا فاکتور های هزینه جعلی صادر کرد. در نهایت با دستگیری عامل حمله، مبلغ 49 میلیون دلار به گوگل و فیسبوگ بازگردانده شد. شرکت اوبیکوتی نت ورک یک شرکت نرم افزاری در آمریکا مورد حمله فیشینگ قرار گرفت. در این حمله خسارتی بالغ بر 46 میلیون دلار ایجاد شد و در مدت 17 روز به حساب های هک شده بانکی در کشورهای روسیه، چین، لهستان و مجارستان فرستاد. سرانجام FBI وارد عمل شد و ردپای عاملان این حمله در چین شناسایی شد. در سال 2014 نیز شرکت داروسازی آپشراسمیت در طی حمله فیشینگ 39 میلیون دلار خسارت دید و عامل حمله نیز ایمیل های ارسال شده به بخش هماهنگ کننده حساب های پرداختی شرکت بود. در این پیام ها به شرکت دستور داده شد تا 9 حواله پرداختی به حساب هکر ارسال شود. الیته شرکت توانست 5 حواله را باطل سازد. 

با افزایش ابزار و تجهیزات کامپیوتری، راه های نفوذ به اطلاعات هویتی و شخصی نیز گسترده شده است. بهتر است با راه هایی مانند تغییر دوره ای رمز عبور، تقویت سیستم امنیتی دستگاه مورد استفاده، بروزرسانی های خودکار و دقت در دانلود نرم افزارها سطح امنیت کاربری خود را در زمان استفاده از اینترنت و فضای مجازی ارتقا دهیم تا مانع از هک شدن سیستم خود شویم.


6271
https://Gelxy.com/u/119
پست های مرتبط

سرقت ارزهای دیجیتال توسط هکر های وابسته به کره شمالی
سرقت ارز های دیجیتال توسط هکر های لازاروس

سرقت ارزهای دیجیتال توسط هکر های وابسته به کره شمالی

مقایسه جامع بهترین آنتی ویروس های جهان
بهترین آنتی ویروس کدام است؟

مقایسه جامع بهترین آنتی ویروس های جهان

تگ ها

لازاروس
آنتی ویروس
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان