بهترین آنتی ویروس کدام است؟
سارا معماری نویسنده کهکشان 1402/03/08 سارا معماری

بهترین آنتی ویروس کدام است؟

کهکشان / پست ها / هک و امنیت /

مقایسه جامع بهترین آنتی ویروس های جهان


به طور کلی نرم افزار آنتی ویروس یا ضد ویروس با نام اختصاری AV (مخفف کلمه Anti_Virus) از جمله برنامه های کاربردی برای جلوگیری از ورود برنامه های مخرب به دستگاه های کامپیوتری است. آنتی ویروس ها با هدف شناسایی و پاکسازی ویروس های وارد شده به کامپیوترها طراحی و اجرا می‌شوند. عوامل آسیب رسان ممکن است از طریق اینترنت، فلش مموری، سی دی ها، بلوتوث و غیره به کامپیوتر ما وارد شوند، به همین دلیل نصب یک آنتی ویروس قوی ضروی است. در این  پست کهکشان  به بررسی و مقایسه انواع آنتی ویروس های کاربردی خواهیم پرداخت. 

آنتی ویروس ها چگونه کار میکنند؟

ویروس های وارد شده به کامپیوتر ما ممکن است سرعت سیستم ما را کاهش دهند و یا به فایل های مورد نیاز ما آسیب وارد کنند. همچنین ممکن است بدافزارهای مختلف به دستگاه ما وارد شوند، اطلاعات مورد نیاز ما را قفل کنند و کامپیوتر ما را در آستانه شدن هک قرار دهند. در واقع هر اطلاعاتی که به کامپیوتر ما وارد میشود توسط آنتی ویروس مورد ارزیابی قرار میگیرد. اگر این اطلاعات مخرب باشند، سیستم دفاعی دستگاه فعال میشود و برای حذف آن اطلاعات مخرب اقدام میکند. در مقابل اگر اطلاعات از طرف ما کاربران مفید و سالم تشخیص داده شوند، از بخش لیست سیاه آنتی ویروس ما خارج میشوند. یکی از مواردی که در استفاده از آنتی ویروس ها بسیار حائز اهمیت است، به روز بودن آنها است. آپدیت کردن آنتی ویروس ها باعث میشود عوامل مخرب با سرعت بیشتری تشخیص داده شوند و به درستی حذف میشوند. 

اکنون به دو نوع از کارکرد آنتی ویروس ها براساس کدهای اطلاعاتی و رفتار سیستم اشاره میکنیم: 

  • کارکرد آنتی ویروس ها براساس کدهای اطلاعاتی: 

امروزه اغلب آنتی ویروس ها کارکردی بر پایه کدهای اطلاعاتی دارند. با استفاده از این نوع آنتی ویروس ها بیشترین تعداد ویروس ها شناسایی میشوند. برای استفاده از این نوع آنتی ویروس ها باید از بروزترین ورژن آنها استفاده شود. این دسته از آنتی ویروس ها دارای یک دیکشنری ویروسی هستند و به اصطلاح امضا و نشانه ویروس را شناسایی میکنند. اگر امضای ویروس مشابه آن دیکشنری اطلاعاتی باشد، ویروس در ابتدا نگهداری و سپس حذف میشوند. از طریق آنتی ویروس های مبتنی بر کد های اطلاعاتی، تمام اطلاعات وارد شده به سیستم مانند ایمیل های دریافتی نیز ارزیابی میشوند. 

  • کارکرد آنتی ویروس ها براساس رفتار سیستم:

براساس این دسته از آنتی ویروس ها، رفتار همه برنامه های نصب شده بر روی سیستم نیز ارزیابی میشود. سپس از طریق ارسال هشدار، کاربر را راهنمایی میکند که فایل یا برنامه مورد نظر را حذف و یا نگهداری کند. این نوع از آنتی ویروس ها، در برابر ویروس هایی که در بانک اطلاعاتی نیز وجود ندارند، مقاوم هستند. البته استفاده از این نوع آنتی ویروس ها ممکن است کمی خسته کننده باشد زیرا کاربران با تعداد زیادی پیام هشدار در طول روز مواجه میشوند. اگر کاربران به همه پیام های هشدار پاسخ پذیرش و یا accept بدهند، به مرور زمان دیگر آنتی ویروس مبتنی بر رفتار، کارایی لازم را نخواهد داشت. این نوع از آنتی ویروس ها کندتر از نوع آنتی ویروس های مبتنی بر کد عمل میکنند همچنین ممکن است در تشخیص ویروسی بودن محتوا و برنامه های کامپیوتر اشتباه کند و یک فایل و برنامه اصلی و معتبر دستگاه را به عنوان عامل مخرب شناسایی کند.  

دلایل آپدیت کردن آنتی ویروس ها: 

برای اینکه از سالم بودن فایل ها و بخش های مختلف کامپیوتر خود اطمینان داشته باشیم نیاز داریم تا آنتی ویروس ما بروز باشد. اکنون به دلایل اهمیت آپدیت کردن آنتی ویروس میپردازیم: 

  1. هکرها: هر شبکه و سیستم ممکن است توسط هکرها مورد تهدید واقع شود. اگر آنتی ویروس ما قدیمی باشد تنها میتواند دربرابر آسیب های سطحی مقاومت کند. به همین دلیل هکرها میتوانند با استفاده از بدافزار و باج افزارهای پیشرفته به سیستم ما آسیب جدی وارد کنند. بنابراین با آپدیت کردن آنتی ویروس میتوانیم از حریم شخصی خود محافظت کنیم. 

  2. افزایش سرعت سیستم: یکی از مشکلاتی که کاربران هنگام استفاده از کامپیوتر با آن مواجه هستند، کند شدن سرعت سیستم است. یکی از علت های کند شدن سرعت کامپیوترها، ویروسی شدن آنها است. همچنین ممکن است فایل های اضافی در سیستم فضای بیش از حدی را اشغال کنند. یک آنتی ویروس بروز، میتواند این فایل های اضافی و ویروسی را به خوبی شناسایی کند. 

  3. ذخیره ایمن فایل ها: امروزه افراد بیشتر اطلاعات مورد نیاز خود را به شکل الکترونیکی در کامپیوتر خود ذخیره میکنند. به همین دلیل باید اطمینان داشته باشیم که اطلاعات ما محفوظ است و دیگران امکان دسترسی به آنها را ندارند. 

نشانه های ویروسی شدن سیستم: 

اکنون به مهم ترین نشانه های سیستم های ویروسی میپردازیم: 

  • سیستم با پیام های خطای بسیاری مواجه است. 

  • برنامه های جدید بدون کسب اجازه از کاربر بر روی سیستم نصب و راه اندازی میشوند. 

  • فن های سیستم بدون پردازش برنامه های سیستم، به صدا در می‌آیند. 

  • هارد دیسک به سختی کار میکند. 

  • سرعت پردازش سیستم کند میشود. 

  • سیستم ناگهان خاموش و یا ریست میشود. 

  • بدون اطلاع کاربر، از حساب ایمیل او پیام ارسال میشود. 

  • آنتی ویروس شما فعالیت نرمال ندارد. 

عملکرد مخرب ویروس ها

ممکن است ویروس ها از طریق عکس، فیلم، آهنگ و یا حتی ایمیل های دریافت شده در هرزنامه که حاوی پیوست هستند به سیستم ما وارد شوند. بنابراین سعی کنیم ایمیل های ناشناس را باز نکنیم و یا آنها را حذف کنیم. همچنین ممکن است با ورود به سایت های ناایمن و کلیک بر روی لینک های ارسال شده از سوی سایت های مختلف سیستم ما ویروسی شود. در بسیاری از موارد با ورود به یک سایت ناایمن، یک پیام هشدار از طرف مرورگر برای ما ارسال میشود و علامت قفل قرمز در سمت چپ و بالای صفحه نمایش داده شود. در این صورت باید سایتی که قصد بازدید از آن را داریم مجدد بررسی کنیم. ممکن است ویروس ها از طریق وای فای های موجود در مراکز عمومی، مجتمع های تجاری و مراکز خرید و رستوران ها به سیستم ما وارد شوند. استفاده از نوع اورجینال آنتی ویروس نیز اهمیت دارد. زیرا ورژن های تقلبی آنها میتوانند دستگاه ما را آسیب پذیر کنند. 

عوامل مخربی مانند بدافزارها میتوانند عملکرد سیستم ما را تحت تأثیر خودشان قرار دهند. اکنون به توضیح این مفهوم میپردازیم: 

بدافزار (malware):  بدافزار از جمله برنامه‌های مخرب هستند که از طریق اتصال به اینترنت، فلش و یا هر برنامه جانبی به دستگاه ما وارد میشوند. در واقع بعضی برنامه نویسان از طریق این نوع از عوامل مخرب به سیستم ما دسترسی پیدا کرده و فعالیت های سودجویانه انجام میدهند. معمولاً بدافزارها به سیستم های مهم و تأثیرگذار حمله میکنند تا اثرات مثبت آنها را خنثی و آنها را به نفع خود تغییر دهند. به علاوه، آسیب های وارد شده از طریق بدافزارها عمدی و از روی هدف است. 

اکنون به انواع بدافزارها می‌پردازیم: 

ویروس ها (virus): ویروس ها دسته ای از بدافزارها هستند. ویروس ها میتوانند یک کد مسری داشته باشند و بلافاصله بعد از آلوده شدن یک بخش از سیستم، ایراد وارد شده به سایر بخش ها نیز سرایت میکند. به همین دلیل برای خنثی سازی اثرات آنها باید از اسکن سیستم توسط آنتی ویروس ها استفاده شود. 

باج افزارها (ransomware): به طور کلی باج افزارها نوع پیشرفته تر بدافزارها هستند. از طریق این بدافزارها، امکان استفاده از سیستم  تا زمانی که کاربر به هکر پول پرداخت نکند، محدود میشود. با یک پیام هشدار بر روی صفحه نمایش، کاربر متوجه میشود که سیستم توسط یک هکر مسدود شده است و تا زمان پرداخت پول نمیتواند از دستگاه خود استفاده کند. 

آگهی افزارها (adware): آگهی افزارها،  بدافزارهای ارائه دهنده آگهی هستند. برنامه نویسان از طریق کد گذاری آگهی افزارها، به دنبال کسب سود از تبلیغات هستند. نحوه عملکرد این دسته از  بدافزارها به این صورت است که سایت های مورد علاقه کاربران را شناسایی میکنند و تبلیغ های آنها را به کاربران نمایش میدهند. به طور کلی آگهی افزارها آسیب رسان نیستند اما ممکن است فضای سیستم را اشغال کنند. 

جاسوس افزارها (spyware): این دسته از بدافزارها به دنبال جاسوسی از سیستم ها هستند. در ابتدا اطلاعات جمع آوری شده از سیستم شما را در اختیار هکر ها قرار میدهند و هکرها میتوانند وارد سیستم شما شوند. به طور کلی شناسایی اینگونه آسیب ها برای کاربران دشوار است تا اینکه تخریب سیستم به حدی میرسد که دیگر قادر به استفاده از آن نیسیتم. 

کرم ها (warms): این دسته از برنامه ها در سیستم میزبان پخش میشوند و فایل های مورد نیاز کاربر و اطلاعات حیاتی را حذف میکنند. 

باگ ها (bug): باگ ها به اشکالاتی که در اجرا شدن برنامه های کامپیوتری و یا در موبایل و تبلت پیش می‌آید، اشاره دارد. در واقع اشکال ایجاد شده از سوی باگ ها، غیرعمدی است که مانع از عملکرد نرمال سیستم ما میشوند. ممکن است این اشکالات ریشه در برنامه نویسی آن نرم افزار داشته باشد. 

کاربرد آنتی ویروس

آنتی ویرس ها نرم افزاهایی هستند که امنیت کامپیوتر ما را افزایش میدهند به همین دلیل مورد استفاده بسیاری از افراد و شرکت ها قرار میگیرند. عوامل مخرب و ویروس ها از طریق راه ها گوناگون در کامپیوتر ما مخفی میشوند و ممکن است بدون اطلاع ما به فایل ها دسترسی پیدا کنند. اینجاست که کاربرد آنتی ویروس ها اهمیت پیدا میکند. اکنون به مهم ترین موارد استفاده از آنها میپردازیم: 

  • اسکن کامپیوتر: 

هر آنتی ویروس دارای یک بانک اطلاعاتی مانند یک کتابخانه گسترده است. به همین دلیل در هر اسکن اطلاعات، به این بانک اطلاعاتی، ویروس های جدید اضافه میشود تا در صورت شناسایی مجدد، سریع تر پاک شوند. هر دفعه که آنتی ویروس در سیستم ما شروع به اسکن اطلاعات میکند، به دنبال کدها مشکوک و مشکل دار میگردد و آن اطلاعات را تحلیل میکند. در این تحلیل، اطلاعات اسکن شده با بانک اطلاعاتی آنتی ویروس مقایسه میشوند. اگر آن کد ارزیابی شده مشابه اطلاعات موجود در بانک آنتی ویروس باشد، به عنوان یک عامل مخرب شناسایی میشود.

انواع اسکن کامپیوتر: به طور کلی اسکن اطلاعات از طریق دو نوع اسکن سریع (quick scan) و اسکن کامل (full scan) صورت میگیرد. اسکن سریع در مدت زمان کمتری انجام میشود و فایل های مخرب رایج در این نوع اسکن شناسایی میشوند. استفاده از اسکن سریع برای بسیاری از کاربران راحتر است. اما نقطه ضعف اسکن سریع این است که کاربرد زیادی ندارد و نمیتواند به شکل دقیق ویروس ها را شناسایی کند. از طریق اسکن سریع، فایل ها و برنامه های در حال اجرا نیز بررسی میشوند. در مقابل اما اسکن کامل میتواند همه فایل ها را بررسی کند و امنیت استفاده از نوع اسکن کامل بیشتر است. اما مدت زمان بیشتری طول میکشد که دستگاه ما از طریق کامل اسکن ارزیابی شود. همچنین مواردی مانند هارد دیسک ها، فایل های پشتیبان و درایورها از طریق اسکن کامل، مورد ارزیابی قرار میگیرند. براساس توصیه کارشناسان امنیت شبکه، هر دو هفته یک بار از طریق اسکن کامل، سیستم خود را پاکسازی کنید. نوع سوم اسکن نیز به اسکن سفارشی معروف است. از طریق اسکن سفارشی در ابتدا فایل مورد نظر توسط کاربر انتخاب میشود. سپس مشابه اسکن کامل،آن فایل انتخاب شده به شکل عمیق و دقیقی تحلیل میشود. 

  • پاکسازی فایل:

هیچ یک از کاربران تمایل ندارند که فایل مورد نیاز خود را از دست بدهند اما برای اینکه ویروس بیش از اندازه به سیستم آسیب وارد نکند، حذف فایل ضروری است. زیرا بسیاری از ویرس ها بدون حذف فایل  از سیستم ما خارج نمیشوند. به همین دلیل آنتی ویروس نصب شده بر روی دستگاه، فایل حاوی ویروس را پاک میکند تا از گسترش فعالیت ویروس به سایر بخش های حیاتی کامپیوتر جلوگیری کند. 

  • نگهداری عامل مخرب:

به طور کلی برای اینکه سیستم ما یک عملکرد نرمال و عادی داشته باشد، باید همه بخش های آن به شکلی منظم و دقیق بایکدیگر وارد عمل شوند. در این شرایط ممکن است فایل حاوی ویروس مانع از فعالیت دستگاه ما شود زیرا ویروس به سایر بخش ها نیز وارد میشود. به همین دلیل آنتی ویروس میتواند آن عامل مخرب را از فایل جدا کند و در لیست سیاه خود نگهدارد. 

مقایسه بهترین آنتی ویروس‌ها

باید توجه کنیم که آنتی ویروس ما تا چه حد توان پوشش دهی فایل ها و برنامه های نصب شده بر روی سیستم ما را دارد. در واقع آن آنتی ویروسی مطلوب است که جامعیت بیشتری در حفاظت از دستگاه ما داشته باشد. اکنون به بررسی آنتی ویروس های کاربردی میپردازیم. 

لیست بهترین آنتی ویروس های ویندوز

  1. آنتی ویروس بیت دیفندر (bitdefender): این آنتی ویروس یکی از پیشرفته ترین ها در جهان است. استفاده از آن موجب میشود که خطرات احتمالی پیش بینی شوند. همچنین این آنتی ویروس استفاده بهینه از رم کامپیوتر دارد و نیاز به صرف وقت زیاد برای اتصال به اینترنت ندارد. این آنتی ویروس میتواند محافظ خوبی در توییتر و فیسبوک باشد. همچنین از سیستم ما در برابر ویروس های اینترنتی محافظت میکند. این آنتی ویروس رایگان است و میتواند ویروس ها و بدافزارها را به دقت شناسایی کند. 

  2. آنتی ویروس کاسپراسکای (kaspersky): یک نرم افزار رایگان است و توسط شرکت kaspersky lab توسعه داده شده است. این آنتی ویروس میتواند از سیستم ما در برابر حملات ابزارهای جاسوسی محافظت کند. همچنین در زمان چک کردن ایمیل های خود از این آنتی ویروس استفاده کنید. این آنتی ویروس رایگان است اما نسخه پولی آن نیز امکانات بیشتری در اختیار  کاربران قرار میدهد. همچنین این آنتی ویروس از دانلود های خطرناک جلوگیری میکند. 

  3. آنتی ویروس مک آفی (McAfee): شرکت مک آفی (McAfee) یکی از باتجربه ترین ها در ارائه نرم افزارهای آنتی ویروس است و بیش از سه دهه در این راه تجربه دارد. در این نرم افزار رمزهای امنیتی برای حفاظت از سیستم ها قرار داده شده اند. این نرم افزار میتواند محتوای پیام های الکترونیکی را شناسایی کند و ویروس های موجود در پیام های پیوست را تشخیص دهد. 

  4. آنتی ویروس کوئیک هیل (Quick Heal): این آنتی ویروس میتواند عملکردی همه جانبه داشته باشد. این آنتی ویروس در برابر تهدیدهای غیرقابل پیش‌ بینی و ناشناخته بسیار سریع عمل میکند و اجازه گسترش عملکرد ویروس را نمیدهد. 

  5. آنتی ویروس اِسِت (ESET): این آنتی ویروس به عنوان نود 32 در جهان مشهور است و یکی از ایمن ترین آنتی ویروس ها برای حفاظت از سیستم ما است. نسخه اولیه این آنتی ویروس در سال 1992 در اسلواکی ساخته و ارائه شده است. ورژن 2023 این آنتی ویروس با نام ESET16 در دسترس است. 

ملاک های انتخاب یک آنتی ویروس چیست؟

بهتر است آنتی ویروسی را انتخاب کنیم که بتواند به خوبی عوامل مخرب و انواع بدافزارها را شناسایی کند و همچنین حجم بسیار زیادی را روی سیستم ما اشغال نکند. اکنون به مهم ترین معیارهای انتخاب یک آنتی ویروس میپردازیم: 

  1.  آپدیت شدن در ایران: بهتر است آنتی ویروسی انتخاب کنیم که در ایران قابل ریجستری و بروزرسانی باشد.

  2. معتبر بودن: آنتی ویروسی انتخاب کنید که در جهان و ایران شناخته شده باشد و نظرات کاربران دیگر را درباره آن آنتی ویروس و شرکت توسعه دهنده آن جویا شویم.

  3. قابلیت ها: از آنتی ویروسی استفاده کنید که دارای امکاناتی مانند شناسایی و حذف ویروس ها، مدیریت فعالیت فرزندان، قفل خودکار دستگاه در صورت دزدیده شدن و حفاظت دستگاه در برابر بدافزارها را داشته باشد.

  4.  بروز رسانی آفلاین: بهتر است از آنتی ویروسی استفاده کنید که در شرایط آفلاین نیز بروز رسانی شود. ممکن است در شرایطی باشید که به اینترنت دسترسی ندارید و یا برای استفاده از اینترنت با محدودیت روبرو هستید. بنابراین آپدیت شدن در شرایط آفلاین یک مزیت محسوب میشود.

  5. کارایی ساده: ‌اگر آنتی ویروس ما رابطه کاربری ساده ای داشته باشد در هنگام نصب و کار با آن با مشکلات کمتری روبرو خواهیم بود. 

  6. سازگاری با سیستم عامل: سعی کنید آنتی ویروسی که با سیستم عامل شما سازگار باشد را انتخاب کنید. زیرا در بسیاری موارد ممکن است در صورت عدم سازگاری آنتی ویروس با سیستم ما، در کارکرد سایر بخش های دستگاه مشکل ایجاد شود.

  7. شناسایی سریع: از آنتی ویروسی استفاده کنید که بتواند به طور جامع عوامل مخرب را شناسایی کند. همچنین بتواند محتوای ایمیل های دریافت شده و فایل های پیوست آن را بررسی کند.

آیا برای موبایل و تبلبت به آنتی ویروس نیاز داریم؟

تا اینجا درباره نصب و مزایای آنتی ویروس بر روی کامپیوتر و لپ تاپ صحبت کردیم. اما شاید بخواهیم بر روی موبایل و تبلت خود نیز آنتی ویروس داشته باشیم. به طور دقیق، موبایل و تبلت از کامپیوتر و لپ تاپ ها ایمن تر هستند. در واقع موبایل و تبلیت و به طور کلی ابزارهای اندرویدی و IOS کاربران خود را به سمت استفاده از خدمات google play  و app store هدایت میکنند تا محتوای ایمن را دریافت کنند و از طریق بروزرسانی، نرم افزاهای خود آنها به ورژن جدیدتر ارتقا دهند. 

لیست بهترین آنتی ویروس های اندروید

  1. آنتی ویروس نورتون (Norton Mobile Security): این نرم افزار از موبایل در برابر تهدید آنلاین حفاظت میکند. همچنین باج افزارها از طریق آن شناسایی میشوند و برنامه های مضر و خطرناک حذف میشوند. این نرم افزار میتواند محتوای پیام های متنی و تماس ها را شناسایی و در صورت لزوم آنها را مسدود کند. نرم افزار نورتون میتواند قابلیت ضد سرقت برای دستگاه شما داشته باشد و اگر کسی سیم کارت را از دستگاه شما خارج کند، این نرم افزار میتواند به طور خودکار قفل تلفن را فعال کند. 

  2. آنتی ویروس لوک اوت (Lookout Security Antivirus): این آنتی ویروس میتواند دستگاه شما را از حملات حاصل از وای فای دور نگه دارد. این نرم افزار از اطلاعات هویتی کاربران محافظت میکند و میتواند در پیدا کردن موبایل دزدیده شده، مؤثر باشد. 

  3. آنتی ویروس اِی.پی.یو.اِس (APUS Security): این آنتی ویروس میتواند برای محافظت از دستگاه اندروید و پاکسازی سریع ویروس مفید باشد. همچنین برای مدیریت اعلان های ارسال شده به دستگاه و سازماندهی آنها ابزاری کاربردی است. 

  4. آنتی ویروس مالوار بیتس (Malwarebytes): این نرم افزار میتواند بدافزار و باج افزارهای اندروید را شناسایی کند. همچنین از زبان های مختلف مانند انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی پشتیبانی میشود. برای حذف کردن پیام های تبلیغاتی از این نرم افزار استفاده میشود. 

لیست بهترین آنتی ویروس های IOS

  1. آنتی ویروس توتال آو (TotalAV): این آنتی ویروس میتواند از سیستم ما به صورت لحظه ای محافظت کند. این برنامه میتواند عکس ها را مدیریت کند و قابلیت مکان یابی برای موبایل دارد. این آنتی ویروس میتواند اطلاعات فاش شده موجود در موبایل ما را شناسایی کند. همچنین نسخه رایگان این آنتی ویروس در درسترس کاربران است. 

  2. آنتی ویروس نورتون 360 (Norton 360): نورتون به عنوان یکی از باتجربه ترین شرکت ها در عرصه تولید و توسعه آنتی ویروس ها به بیش از 20 میلیون کاربر در سراسر جهان خدمات ارائه میدهد. این آنتی ویروس میتواند پیام های اسپم حاوی پیوست را که برای ما ناشناس است، فیلتر کند. همچنین در استفاده از وای فای ناایمن به کاربران هشدار میدهد. همچنین نسخه رایگان این آنتی ویروس به مدت 14 روز در اختیار کاربران قرار دارد. 

  3. آنتی ویروس آویرا (Avira): این آنتی ویروس فضای کمی در دستگاه ما اشغال میکند به همین دلیل در دسته آنتی ویروس های سبک و کم حجم طبقه بندی میشود. همچنین میتواند از اطلاعات موجود در دستگاه ما یک نسخه پشتیبان تهیه کند و نسخه رایگان آن نیز در دسترس کاربران قرار دارد. این آنتی ویروس میتواند دستگاه دزدیده شده ما را پیدا کند و کمک میکند تا اطلاعات آن را بازیابی کنیم. 

با افزایش استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ بهتر است امنیت آن ابزارها را تأمین کنیم. استفاده از آنتی ویروس ها میتواند از ورود عوامل مخرب به سیستم ما جلوگیری کند. البته بهتر است هر چند وقت یکبار آنتی ویروس خود را آپدیت کنیم تا ویروس های جدید را سریع تر شناسایی و حذف کند. بهتر است متناسب با نیاز خود و اینکه بیشتر از چه نوع محتوایی استفاده میکنیم، آنتی ویروس خود را انتخاب کنیم. 


6084
https://Gelxy.com/u/117
پست های مرتبط

سرقت ارزهای دیجیتال توسط هکر های وابسته به کره شمالی
سرقت ارز های دیجیتال توسط هکر های لازاروس

سرقت ارزهای دیجیتال توسط هکر های وابسته به کره شمالی

بزرگترین حملات هکری تاریخ جهان
بزرگترین هک های اینترنت

بزرگترین حملات هکری تاریخ جهان

تگ ها

آنتی ویروس
ماکروسافت دیفندر
Microsoft Defender
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان