سرقت ارز های دیجیتال توسط هکر های لازاروس
تحریریه کهکشان نویسنده کهکشان 1401/01/29 تحریریه کهکشان

سرقت ارز های دیجیتال توسط هکر های لازاروس

کهکشان / پست ها / هک و امنیت /

سرقت ارزهای دیجیتال توسط هکر های وابسته به کره شمالی


وزارت خزانه داری ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده هکرهای کره شمالی را به سرقت صدها میلیون دلار ارز دیجیتال مرتبط با بازی آنلاین محبوب Axie Infinity مرتبط کرده است. به نقل از کهکشان، رونین (Ronin)، یک شبکه بلاک چین که به کاربران امکان انتقال رمزنگاری به داخل و خارج از بازی را می دهد. رونین گفت که پول نقد دیجیتال به ارزش تقریباً 615 میلیون دلار در 23 مارس به سرقت رفته است.

گروه هکری لازاروس وابسته به کره شمالی

هیچ کس به صراحت مقصر این هک را معرفی نکرده است، اما روز پنجشنبه وزارت خزانه داری ایالات متحده یک آدرس ارز دیجیتال مورد استفاده توسط هکرها را تحت کنترل یک گروه هکری وابسته به کره شمالی به نام لازاروس شناسایی کرد.

سخنگوی وزارت خزانه داری گفت:
"ایالات متحده آگاه است که کره شمالی به طور فزاینده ای به فعالیت های غیرقانونی - از جمله جرایم سایبری - برای کسب درآمد برای برنامه های تسلیحات کشتار جمعی و موشک های بالستیک خود متکی است، زیرا تلاش می کند تحریم های قوی ایالات متحده و سازمان ملل  را دور بزند."


این سخنگو هشدار داد کسانی که با کیف پول معامله می کنند در معرض تحریم های ایالات متحده قرار می گیرند.ذشرکت های تجزیه و تحلیل بلاک چین از جمله Chainalysis و Elliptic گفتند که این نامگذاری تایید می کند که کره شمالی پشت این نفوذ بوده است. یک فرد آشنا با این موضوع تایید کرد که هکرهای کره شمالی در چند هفته گذشته در کانون تحقیقات شرکت امنیت سایبری بوده اند. الکساندر لارسن، یکی از بنیانگذاران Sky Mavis، سازنده Axie Infinity، از اظهار نظر خودداری کرد.
در پستی در وبلاگ رسمی رونین آمده است که FBI این هک را به گروه لازاروس نسبت داده است و وزارت خزانه داری ایالات متحده آدرس دریافت کننده وجوه دزدیده شده را تحریم کرده است.
ایالات متحده می گوید که گروه هکر لازاروس توسط اداره کل شناسایی، اداره اطلاعات اولیه کره شمالی، کنترل می شود. این شرکت به دست داشتن در حملات باج افزار «WannaCry»، هک کردن بانک های بین المللی و حساب های مشتریان و حملات سایبری سال 2014 به "سونی پیکچرز" متهم شده است.

گروه هکری لازاروس

تلاش آمریکا برای مقابله با حملات آینده

بر اساس پیش نویس قطعنامه، ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل فشار می آورد تا گروه لازاروس را در لیست سیاه قرار دهد و دارایی های آن را مسدود کند. هک ها مدت هاست که پلتفرم های کریپتو را آزار می دهند. هک رونین یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های رمزنگاری‌شده در تاریخ بود. وبلاگ رونین گفت: "ما هنوز در حال افزودن اقدامات امنیتی اضافی قبل از استقرار مجدد پل رونین برای کاهش خطرات آینده هستیم.
سخنگوی وزارت خزانه داری گفت که واشنگتن به دنبال انتشار دستورالعمل های امنیت سایبری کریپتو برای جلوگیری از اتفاقات مشابه بعدی است.

منبع : reuters


6065
https://Gelxy.com/u/21
پست های مرتبط

مقایسه جامع بهترین آنتی ویروس های جهان
بهترین آنتی ویروس کدام است؟

مقایسه جامع بهترین آنتی ویروس های جهان

بزرگترین حملات هکری تاریخ جهان
بزرگترین هک های اینترنت

بزرگترین حملات هکری تاریخ جهان

تگ ها

لازاروس
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان