فیزیک را چگونه بخوانیم؟
تحریریه کهکشان نویسنده کهکشان 1401/06/29 تحریریه کهکشان

فیزیک را چگونه بخوانیم؟

کهکشان / پست ها / مدرسه /

شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور و امتحانات


فزیک یکی از درس های جذاب و لذت بخش دبیرستان است. شما با یادگیری اصولی این درس آن را به یکی از نقاط قوت خود تبدیل میکنید. حالا چگونه باید فیزیک را بخوانیم؟ در این پست کهکشان پاسخ این را میابید.

روش اصولی مطالعه فیزیک برای کنکور و امتحانات

سه مرحله کلی در یادگیری اصولی فیزیک وجود دارد.

  • آموزش ویادگیری
  • سنجش و آزمون
  • مرور و تمرین

آموزش و یادگیری فیزیک

در اولین مرحله شما در کلاس درس، ویدئو های آموزشی یا کتاب های خودآموز فیزیک «در پست به اختصار از آموزش دهنده به عنوان منبع یاد میشود»، شروع به یادگیری مفاهیم و ایده های کلی هر درس میکنید. در مرحله یادگیری شما یکبار مفاهیم را از منبع می آموزید و در ادامه مثال های منبع را بدون مراجعه به پاسخ حل میکنید. اگر در حل سوالات مشکل داشتید. دوباره قسمت مربوطه را از روی آموزش یا پاسخ مطالعه کنید. در این مرحله فرمول های هر مبحث را بصورت خلاصه برای مرور سریع در باره های زمانی مشخص در جزوه خود یادداشت کنید.

در دومین مرحله از یادگیری، سراغ سوالات و تست های آموزشی میروید و شیوه های مختف طرح سوال و شیوه پاسخگویی به آنها را می آموزید. در این مرحله سوالاتی که از نظر خودتان مهم هستند را برای مرور های بعدی علامت بزنید.

سنجش و آزمون در یادگیری فیزیک

پس از یادگیری کامل مفاهیم هر درس سراغ آزمون های استاندارد و زماندار میروید. در زمان مشخصی که برای خود تعیین میکنید به سوالات پاسخ دهید و در پایان آزمون سوالات اشتباه خود را بررسی کرده و شیوه حل آنها را بیاموزید. در این مرحله نیز سوالاتی که باید بعدا مرور شوند را علامت گذاری کنید.

مرور و تمرین ریاضیات

در بازه های زمانی مشخص برای تثبیت آموخته های خود باید آزمون های جمعبندی از دروس مختلف را بصورت جامع پاسخ دهید. در این آزمون ها علاوه بر تست های جامع از تست ها و سوالاتی که در مراحل قبل علامت گذاری کرده اید نیز حتما استفاده کرده و آنها را مرور کنید.

پس از طی مراحل بالا که براساس تحقیقات علمی استاندارد ترین روش یادگیری فیزیک است امکان ندارد ضعف شما در این درس برطرف نگردد. شرط موفقیت شما پیروی از یک برنامه منسجم و منظم برای مطالعه، آزمون و مرور فیزیک است.

 
 

 

 


6083
https://Gelxy.com/u/83
پست های مرتبط

شیوه مطالعه ریاضیات برای کنکور و امتحانات
ریاضی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه ریاضیات برای کنکور و امتحانات

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای آزمون و امتحانات
زبان انگلیسی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای آزمون و امتحانات

شیوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور و امتحانات
فارسی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور و امتحانات

جعبه لایتنر چیست و چگونه از جعبه لایتنر استفاده کنیم؟
روش استفاده از جعبه لایتنر

جعبه لایتنر چیست و چگونه از جعبه لایتنر استفاده کنیم؟

تگ ها

فیزیک
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان