زبان انگلیسی را چگونه بخوانیم؟
تحریریه کهکشان نویسنده کهکشان 1401/06/25 تحریریه کهکشان

زبان انگلیسی را چگونه بخوانیم؟

کهکشان / پست ها / مدرسه /

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای آزمون و امتحانات


زبان انگلیسی از درس هایی است که علی رغم علاقه دانش آموزان به آن، به دلیل مطالعه غیراصولی زبان ضعف هایی در آن دارند. اما شیوه صحیح خواندن زبان انگلیسی برای امتحانات و مدرسه چگونه است؟ هردوی این موارد را به تفصیل در کهکشان بررسی خواهیم کرد.

مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور و مدرسه

حتما شما هم بار ها از افراد مبتدی تا حرفه ای در زبان شنیده اید که انگلیسی بسیار فرار است و اگر آن را بصورت دوره ای تمرین نکنید، در آن پیشرفتی نیز نخواهید کرد. برای یاد گیری یک زبان راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که ما در اینجا بهترین روش هارا با توجه به تجربه رتبه های برتر و همچنین مطالعات علمی برایتان توضیح میدهیم.

یادگیری کلمات زبان انگلیسی

بخش مهمی از یادگیری زبان انگلیسی کلمات آن هستند. هرچه شما دایره لغات بیشتر و کاربردی تری داشته باشید، یادگیری بهتری هم خواهید داشت. حال برای یادگیری کلمات انگلیسی نیز راه های بسیاری وجود دارد اما بهترین راهی که هم رتبه های برتر و هم روش های علمی آن را توصیه میکنند استفاده از جعبه لایتنر است. یادگیری کلمات انگلیسی با استفاده از جعبه لایتنر یک روش علمی است که براساس اصول یادگیری مغز عمل میکند و با تکرار و مرور مدوام کلمات شما را کاملا بر آن مسلط میکند، تحقیقات علمی ثابت کرده اند اگر این روش را به درستی انجام دهید کلمات خانه آخر جعبه لایتنر به حافظه دائمی شما منتقل میشوند و به خوبی به آن ها مسلط میشوید.

حفظ کلمات انگلیسی با جعبه لایتنر

جعبه لایتنر که توسط یک ژورنالیست علمی آلمانی به نام سباستین لایتنر (Sebastian Leitner) در دهه هفتاد میلادی ابداع گردید به شما کمک می کند تا بدون تلاش بسیار مطالب را از حافظه  کوتاه مدت خود به حافظه بلند مدت منتقل نمایید. آزمایشات روانشناسان و نیز تجربه نشان می دهد حدود ۷۵%  هر آنچه را که ما از بر می کنیم پس از حدود ۴۸ ساعت فراموش می کنیم. حتی پس از ۲۰ دقیقه ممکن است ۴۰% آن را فراموش کنیم! پس از ۸ روز تنها ۲۰% مطالب را در ذهنمان نگه می داریم و در واقع به حافظه درازمدت منتقل می کنیم. حتی این بیست درصد هم ممکن است از حالت استفاده خارج شوند و پس از مدتی به سختی آن ها را به خاطر آوریم. ما می توانیم از فراموش کردن لغاتی که قصد بخاطر سپردن آنها را داریم اجتناب کنیم بشرط آنکه آنها را بطور منظم تکرار نماییم.

در اینجا هدف ما توضیح روش کار جعبه لایتنر نیست و آن را در یک پست بصورت کامل توضیح دادیم و حتی نرم افزار هایی هم برای آن معرفی کرده ایم، پس آموزش استفاده از جعبه لایتنر را هم مطالعه کنید.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی

میتوان گفت بعد از کلمات مهمترین بخش یادگیری زبان انگلیسی، گرامر آن است. اکثر دانش آموزان از شنیدن نام گرامر هم ترس دارند، اما راحترین سوالات معمولا از بخش گرامر است به شرطی که کاملا روی اصول و نکات آن مسلط باشید. تنها چالشی که شما در بخش گرامر دارید همین نکات و موارد جزئی است که باید آنها را رعایت کنید. اما شیوه اصولی مطالعه گرامر زبان انگلیسی چیست؟

در کتاب های دبیرستان برخی گرامر ها به هم مرتبط اند، مثل زمان ها و... . در این گونه گرامر ها پس از مطالعه هر بخش (مثلا گرامر حال ساده)، باید آن را در جزوه خود به طور کامل یادداشت کنید. پس از مطالعه گرامر درس بعدی (مثلا حال استمراری) آن را هم به ادامه جزوه خود بیافزاید و هر دو گرامر را در بازه های زمانی مشخص؛ «هفته ای دو تا سه بار» مرور کنید. این شیوه را ادامه دید تا تمام بخش های مرتبط تمام شود (مثلا تمام گرامر های مربوط به زمان ها)، پس از آن یکبار دیگر تمام بخش ها را بدون نکات فرعی و جزئی در جزوه خود برای مرور سریع یادداشت کنید و در مرور های بعدی فقط این بخش مرور سریع جزوه خود را مطالعه کنید. پس از اینکه به ساختار کلی یک بخش (مثلا گرامر زمان ها) با مرور جزوه مسلط شدید. باید آزمون های آموزشی را شروع کنید. قبل از هر آزمون به جای مطالعه سریع جزوه، نکات و تمام مسائل فرعی هر گرامر را مطالعه کنید و پس از آن به آزمون پاسخ دهید. پس از آزمون، پاسخ های اشتباه خود را در بیاورید و قسمتی که آن را متوجه نشدید یا در آن ضعف دارید را مجددا در جزوه خود مطالعه کنید و این روش را ادامه دهید. اگر گرامر درسی برای شما سنگین است، آزمون های آموزشی را پس از هر درس انجام دهید و مشکلات خود را مجددا مطالعه کنید. این چرخه را آنقدر تکرار کنید تا در آزمون های آموزشی که از خود میگیرید بیش از 70% سوالات را به درستی پاسخ دهید. پس از این، آزمون های زمان دار را شروع کنید و در این آزمون ها هم مشکلات خود را مجددا مطالعه کنید. در حین این آزمون ها هرگز مطالعه های سریع جزوه خود را کنار نگذارید. مجموعه این کار ها باعث میشود به خوبی یه گرامر مربوطه مسلط شوید و بتوانید در آزمون های واقعی مانند کنکور به راحتی و کمترین زمان، به سوالات پاسخ دهید و زمانتان را روی سوالات چالشی بگذارید تا به درصد های بالاتر دست یابید.

تقویت (Listening) زبان انگلیسی

کار شما در امتحانات مدرسه به مراتب راحت تر است اما این سادگی برای دانش آموزانی است که همه چیز را با دقت مطالعه کرده باشند. در امتحانات مدرسه علاوه بر کلمات و گرامر، آزمون شنیداری هم از شما گرفته میشود. برای تقویت این مهارت خود، فایل های صوتی های هر درس را باید به خوبی همراه با متن گوش کنید. در دفعات بعد متن را کنار بگذارید و سعی کنید مفهوم آن را متوجه شوید. برای ارزیابی خود به سوالات کتاب پاسخ دهید. اگر در پاسخ دهی به سوالات مشکل دارید سرعت پخش را کم کنید و سعی کنید مفهوم آن را متوجه شوید، میتوانید یک بار به متن مراجعه کنید. حالا سوالات را پاسخ دهید.


6075
https://Gelxy.com/u/81
پست های مرتبط

شیوه مطالعه ریاضیات برای کنکور و امتحانات
ریاضی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه ریاضیات برای کنکور و امتحانات

شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور و امتحانات
فیزیک را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور و امتحانات

شیوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور و امتحانات
فارسی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور و امتحانات

شیوه مطالعه شیمی برای کنکور و امتحانات
شیمی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه شیمی برای کنکور و امتحانات

تگ ها

زبان انگلیسی
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان