طرز تهیه و تفاوت انواع قهوه ترک، فرانسه و اسپرسو چیست؟
بخش تبلیغات نویسنده کهکشان 1402/03/25 بخش تبلیغات

طرز تهیه و تفاوت انواع قهوه ترک، فرانسه و اسپرسو چیست؟

کهکشان / پست ها / ریپورتاژ /

طرز تهیه و تفاوت انواع قهوه چیست؟


سلب مسئولیت: این محتوا تبلیغات است و کهکشان آن را رد یا تایید نمیکند.

قهوه، از قهوه ای که در کافه می نوشیم تا قهوه فوری که خودمان سریع آماده و مصرف می کنیم، یکی از مهمترین بخش های زندگی بسیاری از ماست. ولی یکی از عجایب قهوه این است که گاها می بینیم که شخصی می گوید قهوه ترک دوست دارد، فرد دیگری می گوید ترجیح من در سفارشم در کافه قهوه اسپرسو است و دیگری قهوه فرانسه را توصیه می کند و برایمان سوال می شود که آیا تفاوتی بین قهوه ترک، فرانسه و اسپرسو وجود دارد؟ اگر پاسخ دقیق را می خواهید این مقاله را که به تلاش کارشناسان پاپیون مارکت تهیه شده مطالعه کنید. اما به طور کلی می توان گفت که قهوه ای که در این سه نوع قهوه میل می کنید در واقع یکی است و تفاوتی در خود قهوه نیست. پس تفاوت در کجاست؟ می توان گفت تفاوت اصلی در نحوه تهیه و آماده سازی هر یک از این قهوه هاست. و با توجه به نوع تهیه و سرو، تغییراتی در طعم و حتی کافئین نتیجه نهایی بوجود می آید که باعث می شود ما سه اسم متفاوت برای آنها استفاده کنیم. همچنین با توجه به این موضوع می توان گفت کاربردهای آنها نیز کمی متفاوت تر است. در ادامه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. با شناختن هر یک از انواع مورد نظر، تفاوت های آنها را نیز خواهیم شناخت.

قهوه ترک


قهوه ترک

اولین و مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که آسیاب قهوه ترک نسبت به قهوه فرانسه و اسپرسو ریزتر و کاملا پودری و ریز است. نکته دیگری که اهمیت دارد رُست، برشت یا در واقع همان میزان برشتگی قهوه ترک است که در واقع نسبت به قهوه فرانسه و همچنین قهوه اسپرسو روشن تر است و معمولا Roast  آن یا لایت (Light) یا مدیوم لایت (Medium Light) است. نکته دیگری که هست این است که قهوه ترک را به روش دم کردن تهیه می کنیم. ابتدا پودر قهوه و آب را در قهوه جوش یا همان جذوه یا اییبریک بریزید و بعد روی حرارت می گذاریم و در زمان جوشیدن می فهمیم که نوشیدنی آماده است. با این اوصاف، تجهیزات آماده سازی قهوه ترک هم با قهوه فرانسه و اسپرسو متفاوت است. با توجه به این که میزان کافئین قهوه ترک از قهوه فرانسه بیشتر است در فنجان کوچکتری نیز سرو می شود. طعم قهوه ترک نیز تلخ تر و سنگین تر است و همچنین ذرات قهوه را می ‌توانید در آن حس کنید که طعم جذابی را به آن می‌ دهد.

قهوه فرانسه


قهوه فرانسه

در رابطه با قهوه فرانسه می‌ توان گفت که رُست یا همان برشت آن معمولا در حد ملایم و لایت است. در رابطه با آسیاب و اندازه دانه‌های قهوه فرانسه می ‌توان گفت که درشت تر از هر دو نوع قهوه ترک و قهوه اسپرسو می‌ باشد. قبل از این توضیحات بیشتری دهیم لازم است بدانید که برای تهیه قهوه فرانسه نسبت به قهوه اسپرسو و قهوه ترک از تجهیزات متفاوت تری استفاده می شود. می توانید برای تهیه قهوه فرانسه از فرنچ پرس یا قهوه ساز استفاده کنید. توجه داشته باشید این که با چه چیزی می خواهید قهوه را تهیه کنید روی سایز آسیاب مناسب دانه های قهوه تاثیر می گذارد؛ یعنی اگر می خواهید برای تهیه قهوه فرانسه از فرنچ پرس استفاده کنید، آسیاب دانه های قهوه باید کمی درشت تر باشد. یکی دیگر از تفاوت هایی که قهوه فرانسه با دو نوع دیگر قهوه که مورد نظر ما هستند دارد، این است که کافئین و غلظت کمتری دارد. با این که این موضوع باعث می شود اثربخشی و تا حدی مزه و عطر قهوه فرانسه ضعیف تر از دو نوع دیگر باشد، آن را به گزینه ای مناسب برای وعده های غذایی مهم در طول روز مثل صبحانه تبدیل می کند و به عنوان مثال، می توانید قهوه فرانسه را به همراه شکلات صبحانه ، شکلات کیلویی و یا شکلات های کادویی میل کنید. و البته یکی دیگر از اثرات این موضوع در سرو قهوه فرانسه است که در لیوان یا ماگ‌های بزرگتری سرو می شود و حتی ممکن است این میزان تا ۴۰۰ سی سی نیز افزایش پیدا کند. همچنین یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که این قهوه را با شیر میل کنید.

 
قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو یکی از محبوب ترین قهوه هایی است که در کافه ها و اداره ها و هر جای دیگری استفاده می شود. در این جا هم هم میزان آسیاب و هم رست (Roast) یا برشت، و هم ابزار و تجهیزاتی که از آنها برای تهیه قهوه استفاده می شود با قهوه ترک و فرانسه متفاوت است. به شکل کلی می توان گفت که درجه رست اسپرسو نسبت به دو نوع دیگر بیشتر است و دانه های قهوه برشته و تیره هستند و به اصطلاح دارک رست داریم. در رابطه با تجهیزاتی که برای تهیه قهوه اسپرسو استفاده می شوند می توان گفت که شامل اسپرسوساز و موکاپات هستند. همانطور که احتمالا با مواردی که تا حالا گفته شد متوجه شده اید، قهوه اسپرسو با توجه به غلظت و طعم و کافئین بیشتری که دارد در میزان کمتر سرو می شود و می توان گفت هر شات اسپرسو حدود ۲۵-۳۰ سی سی است. در صورتی که قهوه فرانسه را معمولا می توانید با کروسان و کیک و ... میل کنید و قهوه ترک را با باقلوا و شیرینی هایی شبیه به آن، قهوه اسپرسو را معمولا همراه با کوکی یا شکلات و مخصوصا شکلات تلخ می توانید میل کنید. همچنین در رابطه با اندازه دانه ها و میزان آسیاب اسپرسو می توان گفت که بین دو نوع قهوه ای که قبلا ذکر شد قرار می گیرد، یعنی دانه های آن از قهوه ترک بزرگتر و از قهوه فرانسه کوچکتر هستند. به شکل خاص، ورزشکاران از اسپرسو زیاد استفاده می‌کنند.

قهوه اسپرسو


سخن نهایی
امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. فروشگاه بزرگ پاپیون مارکت با ارائه انواع قهوه اصل و باکیفیت و با قیمت‌های مناسب، گزینه خوبی برای تهیه انواع و اقسام قهوه به شکل آنلاین است و همچنین در وقت و هزینه شما بسیار صرفه جویی خواهد شد.

 


6096
https://Gelxy.com/u/133
پست های مرتبط

آموزش طراحی مذهبی از بنر محرم تا آگهی ترحیم
آموزش طراحی مذهبی از بنر محرم تا آگهی ترحیم

آموزش طراحی مذهبی از بنر محرم تا آگهی ترحیم

رزرو بهترین هتل های تهران برای سفرهای کاری
رزرو بهترین هتل های تهران برای سفرهای کاری

رزرو بهترین هتل های تهران برای سفرهای کاری

تگ ها

تبلیغات
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان