هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت
سارا معماری نویسنده کهکشان 1402/06/25 سارا معماری

هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت

کهکشان / پست ها / تکنولوژی /

همه چیز درباره هوش مصنوعی Bing مایکروسافت


تا به امروز اکثر افراد از موتور جستجوی گوگل استفاده میکردند. اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی مسیر پیشرفت ما به سمت استفاده از هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت تغییر کرده است. در این پست کهکشان  به بررسی این هوش مصنوعی، امکانات، نکات مثبت، منفی و قابلیت های آن میپردازیم.

هوش مصنوعی Bing مایکروسافت چیست؟ 

شرکت مایکروسافت به منظور توسعه و گسترش کاربردهای موتور جستجوی بینگ خود از امکانات چت جی.پی.تی استفاده کرده است. در سال 2019 براساس آمارهای منتشر شده، موتور جستجوی گوگل با سهم 90 درصدی، پراستفاده ترین و محبوب ترین موتور جستجو از نظر کاربران بود. در این رده بندی، هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت با سهم 8 درصدی در مقام دوم میزان محبوبیت نزد کاربران قرار داشت. همچنین با رشد جستجو تا 1/3 میلیارد در ماه میتواند یکی از رقبای اصلی موتور جستجوی گوگل باشد. هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در ابتدا موتور جستجوی قدیمی و ساده مایکروسافت بود که اکنون به گونه ای دیگر عرضه شده است. قرار است این هوش مصنوعی بتواند مثل یک چت بات با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. این هوش مصنوعی اکنون میتواند از طریق ساخت یک مکالمه صوتی و یا متنی به شکل مستقیم به سؤالات مخاطبان خود پاسخ دهد. به همین دلیل تجربه سرچ و جستجو در اینترنت لذت بخش میشود. 

به طور کلی انواع هوش مصنوعی به منظور پردازش فکری، استدلالی و رفتاری تهیه و تولید شده است. در ساختار انواع هوش مصنوعی علومی مانند فلسفه، روانشناسی، زبان شناسی، کامپیوتر و ریاضی به کار رفته است و طراحان و توسعه دهندگان، به دنبال تحلیل و تلفیق دانش با ساختار عملیاتی آن هستند. به طور کلی هوش مصنوعی به صورت خلاصه به دانش و مهندسی ساخت ماشین های هوشمند و برنامه نویسی کامپیوتری اشاره دارد. همچنین در راه توسعه انواع هوش مصنوعی، کامپیوترها برای شبیه سازی هر نوع از ماشین ها، برنامه ریزی میشوند. در ابتدا و در ماه می سال 2009 برای اولین بار در سانفرانسیسکوی آمریکا از موتور جستجوی بینگ مایکروسافت رونمایی شد. سپس در ماه ژوئن همان سال به طور گسترده در دسترس عموم قرار گرفت. این موتور جستجوی حرفه ای در اقدامی خلاقانه برای کاربران خود پیام تبریک تولد فرستاد. این کار از طریق تاریخ تولد ثبت شده در حساب کاربری مایکروسافت صورت گرفت. همچنین با استفاده از اینگونه فعالیت های جالب، از زمان عرضه این موتور جستجو، توجه مخاطبان را به خود جلب کرد و اکنون با هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت و قابلیت های روبرو هستیم. 

ویژگی های هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت

خصوصیات جالب این موتور جستجوی پیشرفته باعث شد با ترکیب با هوش مصنوعی چت جی.پی.تی در ابعاد وسیع، ویژگی های منحصربه فرد داشته باشد. این هوش مصنوعی میتواند از 40 زبان دنیا پشتیبانی کند. برای شما دستور غذا بنویسد، براساس نوع عنوان مورد نظر شما، شعر و یا داستان بگوید. همچنین میتواند با این هوش مصنوعی زبان یاد بگیرید و برای شما یک رژیم غذایی طراحی میکند. همچنین از ماه فوریه سال 2023 تا الان حدود 500 میلیون صفحه چت با هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت ایجاد شده است. در حال حاضر نیز بیش از 100 کاربر به طور روزانه از امکانات هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت استفاده میکنند. اکنون به مهم ترین خصوصیات آن اشاره میکنیم.

  1. جستجوی ویدیو: در ابتدا برای نمایش ویدیو ها و فیلم های جستجو شده توسط مخاطبان، 30 ثانیه از آن، بدون کلیک بر روی فیلم، نمایش داده میشود. این قابلیت جالب، پیش نمایش هوشمندانه فیلم و یا Smart Video Preview نام دارد. 

  2. لیست تاریخچه جستجو: زمان و تاریخ عبارت ها و عناوین جستجو شده ی کاربران توسط این هوش مصنوعی ذخیره میشوند. البته کاربران میتوانند این قابلیت را غیرفعال کنند. 

  3. بررسی سریع: این قابلیت بررسی سریع یا Quick View نام دارد. در این ویژگی افراد میتوانند قبل از اینکه بر روی نتایج جستجو خود کلیک کنند، خلاصه ای از نتایج خود را دریافت و آن را مطالعه کنند.

  4. اسکرول تا بینهایت: این قابلیت Infinite Scroll نام دارد. در این ویژگی کاربران میتوانند بین صفحات نتایج در حرکت نباشند. بنابراین میتوانند با یک اسکرول به محتوای مورد نظر خود برسند. 

  5. خلق تصاویر براساس متن ورودی: این ویژگی بینگ Image Creator نام دارد. از طریق این ویژگی کاربران میتوانند براساس متن ورودی خود، تصاویر خارق العاده خلق کنند. در این بخش از DALL-E که تولید کننده تصویر با هوش مصنوعی نام دارد، استفاده شده است. 

  6. ارائه خلاصه و چکیده مقالات: برای این قابلیت و دیدن خلاصه ای از محتوای صفحات وب بر روی گزینه insight کلیک کنید. سپس بر روی نوار کناری کلیک کنید و بعد از کمی صبر، هوش مصنوعی بینگ خلاصه ای از نکات کلیدی، لینک پیوندها، انواع مقالات و محتوای مرتبط با جستجوی شما را نمایش میدهد. لینک پیوند ها به منابع مقالات اشاره دارد تا نشان دهد که محتوای مورد نظر ما معتبر است. میتوانید با کلیک بر روی هر کدام از محتوای مورد نظر خودتان، به آن دسترسی پیدا کنید. در واقع با این قابلیت، هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت بعد از بررسی محتوای مورد نظر یک خلاصه از آن به شما ارائه میدهد. البته میتوانید در قسمت search موتور جستجوی بینگ بعد از جستجوی عبارت مورد نظر در بخش سمت راست صفحه چکیده ای از عنوان جستجو شده خود را مشاهده کنید. 

  7. انجام و محاسبه معادلات پیچیده ریاضی: شاید حل کردن انواع محاسبات ریاضی به یکی از پراسترس ترین کارها در طول زندگی افراد تبدیل شود. اما اکنون با برنامه هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در سیستم ios میتوانیم مشکلات ریاضی خود را در کمترین زمان ممکن حل کنیم. برای استفاده از آن تنها کافی است که برنامه بینگ را در دستگاه ios خود راه اندازی کنید. سپس بر روی شکل دوربین ضربه بزنید و در بخش تنظیمات، گزینه ریاضی یا math را انتخاب کنید. اکنون باید دوربین دستگاه را بر روی معادله ریاضی مورد نظر خود قرار دهید. این برنامه میتواند محتوای ریاضی تایپ شده، چاپ شده و یا خط دست نویس شما را به راحتی اسکن کند. سپس بعد از اسکن تصویر، هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت میتواند پاسخ را برای شما محاسبه کند. با رفتن به پایین صفحه در آن هوش مصنوعی، مرحله به مرحله میتوانید نحوه محاسبه را مشاهده کنید. البته در بعضی موارد، پاسخ نهایی توسط یک ماشین حساب و یا نمودار دو بعدی نمایش داده میشود. 

کاربردهای هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت

اگر از کاربران هوش مصنوعی چت جی.پی.تی بودید و یا تا به حال از آن استفاده کردید، شاید در ابتدا حدس بزنید که محیط و فضای کار با هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت چگونه است. زیرا مدل و الگوریتم استفاده شده در هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت همان چیزی است که در چت جی.پی.تی به کار رفته است. شرکت مایکروسافت به دنبال توسعه زمینه های کاربردی هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت است. یک مورد جالب این است که مشتریان رستوران ها بتوانند از طریق این هوش مصنوعی غذا سفارش دهند. اکنون مهم ترین زمینه های کاربردی هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت میپردازیم. 

  1. مکالمه انسانی: کاربران میتوانند برای صحبت با هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت از مکالمه صوتی و برقراری ارتباط کلامی استفاده کنند. در نرم افزار بینگ موبایل با فعال کردن میکروفون که در پایین صفحه قرار دارد، میتوانید درخواست مکالمه را برای هوش مصنوعی بینگ ارسال کنید و نتایج جستجو را براساس مکالمه خود مشاهده کنید. 

  2. نوشتن و تولید محتوا: کاربران میتوانند از بینگ مایکروسافت درخواست کنید تا براساس عنوان شما، برای شما یک متن بنویسد. این محتوای خلاقانه میتواند یک متن، شعر، داستان یا یک مقاله و کد برنامه نویسی باشد. برای این منظور بر روی گزینه compose کلیک کنید. سپس لحن محتوای خود را از بین سه دسته شامل گونه طنز (funny)، حرفه ای (casual professiona) و احساسی و شورانگیز (Informational Enthudiastic) انتخاب کنید. همچنین میتوانند طول مقاله خود را به صورت مقاله طولانی (long)، مقاله متوسط (medium) و مقاله کوتاه (short) مشخص کنید. همچنین شما میتوانید قالب مقاله را به صورت فایل ایمیل (Email)، مقاله و پست مخصوص سایت (Blog Post) و یا در قالب یک پاراگراف (Paragraph) تنظیم کنید. با کلیک بر روی write about نوع محتوای مورد نظر خود را مشخص کنید و میتوانید متن تولید شده را کپی و یا به اشتراک بگذارید. اگر متن ارائه شده مورد علاقه شما نبود، میتوانید به هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت اطلاع دهید و دوباره یک متن جدید دریافت کنید.

  3. پاسخ به سؤالات شما: در بخش ask my anything میتوانید عنوان سؤال خود را تایپ کنید. سپس بر روی گزینه enter کلیک کنید. اگر هوش مصنوعی بینگ برای سؤال شما پاسخی داشته باشد، بعد از وارد کردن سؤال، پاسخ را به نمایش میگذارد. اکنون میتوانید سؤالات بعدی را براساس پیشنهاد های بینگ مایکروسافت مشاهده کنید. در ابتدا امکان پرسش و پاسخ به صورت رفت و برگشتی در طول روز به میزان 20 سؤال متوالی و تا حدود 200 پیام در یک روز مشخص شده بود. اما اکنون به 5 پاسخ در روز برای یک موضوع واحد و 50 بار رفت و برگشت محدود شده است. همچنین براساس اعلام شرکت بینگ مایکروسافت، پرسیدن بیش از 15 سؤال درباره یک موضوع ثابت میتواند باعث شود تا این هوش مصنوعی پاسخ های تکراری تولید کند. این محدودیت به صورت اعلان شمارنده به صورت عدد برای کاربران نمایش داده میشود تا مشخص شود تا چه اندازه ای میتوانند در طول روز از پرسش و پاسخ هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت استفاده کنند. همچنین اطلاعات کاربران در سمت راست و بالای صفحه قابل دسترسی است. 

  4. تعامل خلاقانه: مشابه کارکرد با هوش مصنوعی چت جی.پی.تی، میتوانید با هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت تعامل داشته باشید. برای این منظور بر روی گزینه بینگ کلیک کنید. سپس به بخش chat وارد شوید. اکنون برای مشخص کردن سبک مکالمه با سه گزینه به شرح زیر روبرو هستید: 

  • more creative: با این گزینه میتوانید یک مکالمه خلاقانه را تجربه کنید. 

  • more precise: در این بخش، پاسخ های دقیق و در عین حال مختصر ارائه میشوند. 

  • more balanced: این گزینه یک مکالمه متعادل را برای شما شکل میدهد. 

شرایط و نحوه دسترسی به هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت

از طریق مایکروسافت ایدج (Microsoft Edge) در محیط تحت ویندوز میتوانید به هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت دسترسی داشته باشید. همچنین در محیط اندروید و IOS نیز از طریق نرم افزارهای Skype، بینگ و Edge کاربران میتوانند از این هوش مصنوعی استفاده کنند. همچنین مرورگر Edge اغلب در محیط ویندوز 10 و 11 مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدا نیاز بود تا کاربران برای درخواست دسترسی به هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در لیست انتظار بمانند اما اکنون این لیست دیگر وجود ندارد. 

مراحل ورود به هوش مصنوعی بینگ در مرورگر Edge به این شرح است:

  1. گام اول: در محیط دسکتاپ ضمن اجرای Edge، بر روی گزینه discover در سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید.

  2. گام دوم: اکنون اگر پیام "Welcome To The New بینگ " برای شما نمایش داده نمیشود، بر روی گزینه Sign in کلیک کنید. 

  3. گام سوم: در این گام از طریق حساب کاربری مایکروسافت خود وارد شوید. برای ورود به حساب خود به آدرس ایمیل و رمز عبور خود احتیاج دارید. 

  4. گام چهارم: در این گام بر روی گزینه Chat در کنار گزینه Search کلیک کنید و فعالیت خود را آغاز نمایید. 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت

این هوش مصنوعی میتواند به صورت روزانه نیازهای کاربران خود را بر طرف سازد. اکنون به مهم ترین مزایای آن اشاره میشود. 

  1. رایگان است: یکی از مهم ترین مزیت ها و نقاط قویت هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت این است که به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار گرفته است. این هوش مصنوعی در حال حاضر بهترین مدل ارائه شده از GPT-4 است. 

  2. رابطه کاربری مطلوب: هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت رابطه کاربری راحتی با کاربران خود برقرار میکند. به همین دلیل مخاطبان در زمان تعامل و جستجو در محیط آن احساس راحتری نسبت به هوش مصنوعی چت جی.پی.تی دارند. در واقع انگار با یک شخص در آن طرف سیستم صحبت میکنیم. همچنین فضای آن به گونه ای طراحی شده است که احساس کار با یک ربات ماشینی نیز در افراد ایجاد نمیشود.

  3. مکالمات ما ذخیره نمیشوند: هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت مکالمات کاربران را ذخیره نمیکند و با آغاز یک موضوع جدید، محتوای پیشین کاربران را نگهداری نمیکند. البته در بخش تاریخچه جستجو میتوانید عناوین جستجوی پیشین خود را در دسترس داشته باشید. 

  4. پاسخ های هوشمندانه: در سریع ترین زمان ممکن با تجزیه و تحلیل اسناد و اطلاعات گوناگون به سؤال مخاطبان خود پاسخ میدهد. برای اعتبار سنجی پاسخ ها از چند منبع معتبر به جای یک منبع استفاده میکند. همچنین با مقایسه بین انواع نتایج بهترین پاسخ را ارائه میدهد. 

  5. درک رفتار کاربران: هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت این امکان را دارد که متناسب با نیاز و با استفاده از درک رفتار کاربران، نتایج خود را به مخاطبان عرضه کند. به همین دلیل پاسخ های ارائه شده شخصی سازی میشوند و هر کاربر میتواند به مفهوم مورد نظر خود دسترسی پیدا کند. در واقع نتایج نهایی به صورت سفارشی شده ارائه میشوند. 

  6. افزایش تجربه: هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در نتایج خود از یادگیری مبتنی بر سرچ کاربران استفاده میکند. همچنین اطلاعات بیشتری را با هر بار جستجو ارائه میدهد. به این معنا که هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت با استفاده از نتایج جستجوی هر کاربر تجربه بیشتری کسب میکند. در این راه از بازخورد های ارائه شده توسط کاربران نیز بهره میبرد. به طور مثال، اگر کاربر اعلام کند که از این مقاله یا محتوا رضایت ندارد، هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در نتایج بعدی دقیق تر عمل میکند. 

  7. مرتبط ترین نتایج: هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت سعی میکند از بین انواع اسناد گوناگون به مرتبط ترین و نزدیک ترین پاسخ دست پیدا کند. همچنین در ارائه بهترین موارد، در قسمت پایین هر بخش خلاصه و چکیده، لینک مورد نظر آن مقاله را برای مطالعه بیشتر به مخاطبان خود ارائه میکند. 

  8. درک و فهم زبان طبیعی: هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت میتواند مفهوم محتوای مورد نیاز مخاطبان خود را درک کند و پاسخ های متناسب براساس موقعیت را ارائه دهد. در واقع استفاده از کلمات متوالی و طولی وار و تنها تجزیه و تحلیل جملات کافی نیست. بلکه هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت توانسته است رابطه کاربری مؤثری را با مخاطبان خود برقرار نماید. 

معایب استفاده از هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت 

در تاریخ 7 ماه فوریه سال 2023 میلادی بود که شرکت مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد از فناوری هوش مصنوعی چت جی.پی.تی در موتور جستجوی بینگ خود استفاده کند و به صورت محدود در اختیار کاربران قرار گرفت. در تاریخ 4 مارس سال 2023 نیز به طور گسترده در دسترس کاربران قرار گرفت. این هوش مصنوعی مبتنی بر متن است و در یکی از اولین موارد استفاده و در مراحل اولیه عرضه این هوش مصنوعی، کاربران پیام تهدید به مرگ را از هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت دریافت کردند. اما به طور کلی در کنار همه قابلیت ها، ویژگی ها و کاربردها، میتوانیم به بعضی از نقاط ضعف این هوش مصنوعی بپردازیم تا بتوانیم دید تازه ای در استفاده از آن به دست آوریم. 

  1. وابستگی بیش از حد: در اکثر موارد از این مورد منفی در استفاده از هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت با عنوان "سقوط عقل" یاد میشود. شاید افراد تمایل داشته باشند که بدون نگرانی و استرس زندگی خود را پشت سر بگذارند. بنابراین ممکن است از هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت بیش از اندازه استفاده کنند تا در سریع ترین زمان ممکن محتوای مورد نظر خود را تولید کنند. بنابراین به مرور زمان ممکن است کاربران کمتر به دنبال مطالعه منابع اصیل و اصلی بروند.

  2. پاسخ های اشتباه: مانند هوش مصنوعی چت جی.پی.تی و دیگر الگوهای ربات های هوشمند، هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت نیز میتواند پاسخ های اشتباه به مخاطبان خود عرضه کند. همچنین این هوش مصنوعی میتواند پاسخ های بی معنا ایجاد کند. بنابراین نباید به همه نتایج ارائه شده توسط ربات های هوشمند اعتماد کرد. 

  3. کاهش ترافیک سایت ها: به این دلیل که هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت ضمن بررسی و تحلیل مقالات، چکیده و مختصری از آنها ارائه میدهد، دیگر کاربران، خودشان به این سایت ها رجوع نمیکنند. به همین دلیل ممکن است سایت ها با کاهش آمار بازدید روزانه روبرو شوند. 

  4. کاهش برخی مشاغل و نیروی انسانی حرفه ای: با وجود امکانات، کاربردها و نقاط مثبت در استفاده از هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت، ممکن است تصور کنیم بعضی از افراد در مشاغلی مانند نویسندگی رمان و کتاب، داستان نویسی برای کودکان، ترجمه متون، ترانه سرایی، برنامه نویسی کامپیوتر و یا طراحی گرافیک از شغل خود کنار گذاشته شوند و نیروی انسانی شرکت ها کاهش پیدا کنند. اما با داشتن یک نگاه خوشبینانه، صاحبان مشاغل و کسب و کارها، میتوانند در توسعه مهارت و حرفه خود از قابلیت های هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت استفاده کنند. 

هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت با چت جی.پی.تی و bard گوگل چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ 

نوع و لحن مکالمه اصلی ترین علت تفاوت بین هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت با سایر ربات های هوشمند است. نوع جستجو و قالب بندی این هوش مصنوعی به شکل هوشمندانه و خلاقانه طراحی شده است. به همین دلیل کاربران نتایج دقیق تری دریافت میکنند. در واقع هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت از فناوری GPT_4 در الگوریتم پاسخ های خود استفاده کرده است که نسخه بروز شده هوش مصنوعی چت جی.پی.تی است. بنابراین به دلیل به کاربردن این فناوری پیشرفته، پاسخ های ارائه شده توسط هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت بروزتر است. زیرا بانک ذخیره اطلاعاتی هوش مصنوعی چت جی.پی.تی تا سال 2021 را پشتیبانی کرده است. اگر از هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت سؤالات مرتبط با زمان حال پرسیده شود راحتر از هوش مصنوعی چت جی.پی.تی میتواند به مخاطبان خود پاسخ دهد. همچنین احساس تعامل با یک ماشین کاهش پیدا میکند و مانند این است که ما با یک فرد به صورت اینترنتی مشغول تبادل اطلاعات هستیم.  در یک آزمایش برای ارائه پاسخ 10 کلمه ای به یک سؤال ثابت، هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در 28 کلمه پاسخ داد و این محدوده مورد نظر را رد کرد که برای آن آزمایش قابل قبول نیست. همچنین در یک توضیح 5 کلمه ای درخواستی از سوی کاربر، هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در 7 کلمه پاسخ داد. گوگل بارد نیز در این آزمایش مشابه هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت، شکست خورد. در این آزمایش اما چت جی.پی.تی در تلاش خود، 9 کلمه ارائه کرد که به نسبت هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت و بارد گوگل عملکردی بهتر داشت. همچنین bard گوگل در محاسبات ریاضی پایه نیز شکست خورد. در بخش آزمون خلاقیت نیز، گوگل بارد نشان داد که پاسخ هایش به اندازه هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت و چت جی.پی.تی خلاقانه نیستند و تاحدی خشک و ماشینی بودند. در یک آزمایش جالب دیگر، کاربران به دنبال این بودند که تا چه حد این سه هوش مصنوعی در سرقت اطلاعات دیگران، آنها را یاری میکنند. در ابتدا آزمایش با بارد گوگل آغاز شد و بسیار مشتاق بود تا کدنویسی های دقیق برای سرقت اطلاعات ارائه دهد. بارد گوگل همچنین کاربران را به ساخت یک بدافزار جاوا تشویق کرد. اما در هر حال بارد گوگل توانایی نوشتن کد برنامه نویسی را نداشت. در مقابل هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت درخواست کرد که موضوع بحث تغییر کند و به دنبال ارائه راه حل برای سرقت اطلاعات کاربران و مخاطبان نبود. همچنین در امتحان مشخص شد که چت جی.پی.تی میتواند یک کد بدافزار بنویسد و به اطلاعات شخصی کاربران نفوذ کند. بنابراین هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت به دنبال فریب کاربران خود نیست و اصول اخلاق حرفه ای را در نظر می‌گیرد. 

نحوه فعال کردن ویجت هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت 

ویجت به ابزارک هایی اشاره دارند که بر روی موبایل، لپ تاپ یا تبلت ما نصب میشوند. در واقع ویجت یک کد کوتاه شده است که در هر سیستم عاملی قابلیت اجرایی دارد. قالب نوشتاری ویجت ها به صورت HTML است. به طور مثال کاربردهایی مثل نمایش ساعت، میزان باتری دستگاه، نمایش شرایط آب و هوایی، نمایش خودکار تقویم، نمایش نقشه گوگل از جمله موارد استفاده از ویجت ها است. شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که امکان اضافه کردن ویچت را به هوش مصنوعی بینگ افزوده است. اکنون مراحل فعال سازی آن برای اندروید و آیفون ارائه میشوند. 

برای فعال سازی ویجت در هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در اندروید این مراحل را دنبال کنید:  

  1. گام اول: در ابتدا بینگ chat را دانلود کنید. 

  2. گام دوم: در این گام وارد بخش home شوید و تا زمانی که تصویر به عقب برود، دست خود را نگهدارید. 

  3. گام سوم: بر روی بخش ویجت یا widgets کلیک کنید. 

  4. گام چهارم: یک لیست نمایش داده میشود. به دنبال گزینه ویجت بینگAI باشید. 

  5. گام پنجم: بر روی ویجت کلیک کنید و دست خود را نگهدارید. 

  6. گام ششم: ویجت را به بخشی از صفحه اصلی که میخواهید، منتقل کنید. 

برای فعال سازی ویجت در هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در آیفون این مراحل را دنبال کنید:  

  1. گام اول: در گام اول برنامه بینگ chat را دانلود کنید.

  2. گام دوم: در گام دوم وارد بخش home شوید. تا زمانی که اپلیکیشن ها به لرزه دربیایند، دست خود را نگهدارید. 

  3. گام سوم: در گام سوم، بر روی گزینه علامت مثبت (+) در بخش بالا سمت چپ کلیک کنید. 

  4. گام چهارم: اکنون بر روی گزینه ویجت بینگAI کلیک کنید. 

  5. گام پنجم: در این گام ابعاد ویجت را تعیین کنید. 

  6. گام ششم: در گام ششم بر روی گزینه اضافه کردن ویجت (add widget) کلیک کنید. 

چالش هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت برای مدارس  

شاید تا به حال مقالاتی خوانده باشید که به استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها در مدارس پرداخته اند. در واقع به عنوان یک معلم باید به اطلاعات بروز در زمینه انواع فناوری دسترسی داشته باشیم. مدارس میتوانند از امکانات هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت به منظور خلق محتوای تأثیر گذار و جذاب برای دانش‌ آموزان استفاده کنند. در مقابل راه کارهای تقلب که توسط این هوش مصنوعی به دانش آموزان ارائه میشود میتواند زنگ خطری برای مدارس باشد. زیرا دیگر ممکن است دانش آموزان به دنبال حل مسائل ریاضی خود نباشند و یا خودشان برای نوشتن یک مقاله مفید تلاش نکنند. همچنین دیگر به یادگیری زبان و نحوه درست نویسی حروف علاقه ای نداشته باشند زیرا این هوش مصنوعی میتواند اینگونه کارها را برای دانش آموزان انجام دهد. اما در مقابل رفتار صحیح با انواع هوش مصنوعی به این شکل است که از راهنمایی هایی که توسط این نوع فناوری به دانش آموزان ارائه میشود جهت ارتقای سطح علمی خود استفاده کنند و به دنبال گول زدن معلم خود نباشند. همچنین معلم ها میتوانند با استفاده از هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت به بینشی جدید در روش تدریس خود دست یابند. 

آینده هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت 

براساس آمارهای ارائه شده توسط مجمع جهانی اقتصاد، تا سال 2025 حدود 85 میلیون شغل تحت تأثیر هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت  قرار خواهند گرفت. اما در ادامه این هوش مصنوعی میتواند 97 میلیون شغل جدید ایجاد کند. زیرا به منظور دسترسی راحتر کاربران به هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت و ChatGPT به افراد خبره و ماهر احتیاج داریم تا نحوه رفتار صحیح در محیط هوش مصنوعی را به ما آموزش دهند. به طور مثال تصاویر و محتوایی که توسط هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت تولید، پردازش و عرضه میشوند، باید به دقت بررسی و اعتبار سنجی شوند. 

 

روزگاری را تصور کنید که امکانات هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت وارد فضای اینترنت اشیاء شود و در محیط خارج از صفحات وب با کاربران خود در ارتباط و تعامل باشد. شاید این مورد کمی ترسناک و در عین حال خارق العاده بنظر برسد. اما این هوش مصنوعی میتواند با لحنی کاملاً دوستانه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. بنابراین ما به عنوان کاربر و مخاطب این هوش مصنوعی پیشرفته باید بتوانیم خودمان را برای آن روزی که در تعامل حداکثری با فناوری نوین هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت قرار داریم، آماده کنیم. شاید نیاز باشد تا دانش خود را ارتقاء دهیم. ممکن است شرایط مشابه یک رقابت بین انسان و ربات باشد. اما در نهایت ذهن خلاق انسان پیروز خواهد بود. 


3739
https://Gelxy.com/u/125
پست های مرتبط

NFT چیست؟ توکن‌های غیرقابل تعویض چگونه کار می‌کنند؟
NFT چیست؟

NFT چیست؟ توکن‌های غیرقابل تعویض چگونه کار می‌کنند؟

همه‌چیز درباره چت جی‌پی‌تی (Chat GPT)
چت جی‌پی‌تی چیست و چگونه کار میکند؟

همه‌چیز درباره چت جی‌پی‌تی (Chat GPT)

همه چیز از متاورس (Metaverse) و آینده آن
متاورس چیست؟

همه چیز از متاورس (Metaverse) و آینده آن

تگ ها

آموزش چت جی پی تی
هوش مصنوعی
بینگ
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان