شیمی را چگونه بخوانیم؟
تحریریه کهکشان نویسنده کهکشان 1401/06/31 تحریریه کهکشان

شیمی را چگونه بخوانیم؟

کهکشان / پست ها / مدرسه /

شیوه مطالعه شیمی برای کنکور و امتحانات


شیمی یکی از درس هایی است که همیشه علاقمندان خاص خود را داشته است. شما با یادگیری اصولی این درس آن را به یکی از نقاط قوت در کارنامه خود تبدیل میکنید. حالا چگونه باید شیمی را بخوانیم؟ در این پست کهکشان پاسخ این را میابید.

روش اصولی مطالعه شیمی برای کنکور و امتحانات

سه مرحله کلی در یادگیری اصولی شیمی وجود دارد.

  • آموزش ویادگیری
  • سنجش و آزمون
  • مرور و تمرین

آموزش و یادگیری شیمی

در اولین مرحله شما در کلاس درس، ویدئو های آموزشی یا کتاب های خودآموز شیمی «در پست به اختصار از آموزش دهنده به عنوان منبع یاد میشود»، شروع به یادگیری مفاهیم و ایده های کلی هر درس میکنید. در مرحله یادگیری شما یکبار مفاهیم را از منبع می آموزید و در ادامه مثال های منبع را بدون مراجعه به پاسخ حل میکنید. اگر در حل سوالات مشکل داشتید. دوباره قسمت مربوطه را از روی آموزش یا پاسخ مطالعه کنید. در این مرحله فرمول های هر مبحث را بصورت خلاصه برای مرور سریع در باره های زمانی مشخص در جزوه خود یادداشت کنید.

در دومین مرحله از یادگیری، سراغ سوالات و تست های آموزشی میروید و شیوه های مختف طرح سوال و شیوه پاسخگویی به آنها را می آموزید. در این مرحله سوالاتی که از نظر خودتان مهم هستند را برای مرور های بعدی علامت بزنید.

سنجش و آزمون در یادگیری شیمی

پس از یادگیری کامل مفاهیم هر درس سراغ آزمون های استاندارد و زماندار میروید. در زمان مشخصی که برای خود تعیین میکنید به سوالات پاسخ دهید و در پایان آزمون سوالات اشتباه خود را بررسی کرده و شیوه حل آنها را بیاموزید. در این مرحله نیز سوالاتی که باید بعدا مرور شوند را علامت گذاری کنید.

مرور و تمرین شیمی

در بازه های زمانی مشخص برای تثبیت آموخته های خود باید آزمون های جمعبندی از دروس مختلف را بصورت جامع پاسخ دهید. در این آزمون ها علاوه بر تست های جامع از تست ها و سوالاتی که در مراحل قبل علامت گذاری کرده اید نیز حتما استفاده کرده و آنها را مرور کنید.

پس از طی مراحل بالا که براساس تحقیقات علمی استاندارد ترین روش یادگیری شیمی است امکان ندارد ضعف شما در این درس برطرف نگردد. شرط موفقیت شما پیروی از یک برنامه منسجم و منظم برای مطالعه، آزمون و مرور شیمی است.

 
 

 

 


6092
https://Gelxy.com/u/84
پست های مرتبط

شیوه مطالعه ریاضیات برای کنکور و امتحانات
ریاضی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه ریاضیات برای کنکور و امتحانات

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای آزمون و امتحانات
زبان انگلیسی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای آزمون و امتحانات

شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور و امتحانات
فیزیک را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور و امتحانات

شیوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور و امتحانات
فارسی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور و امتحانات

تگ ها

شیمی
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان