شیوه مطالعه عربی برای مدرسه و کنکور
تحریریه کهکشان نویسنده کهکشان 1401/01/08 تحریریه کهکشان

شیوه مطالعه عربی برای مدرسه و کنکور

کهکشان / پست ها / مدرسه /

عربی را چگونه بخوانیم


مطالعه عربی برای مدرسه

اگر هنوز به دوازدهم نرسیدید شما نیاز دارید عربی را بصورت کاملا مفهومی و فقط برای امتحانات تشریحی بخوانید.در آزمون های آزمایشی شرکت میکنید؟ خب وضع شما کمی متفاوت است، در ادامه باز هم سراغ شما می آییم.

سه مرحله کلی برای مطالعه استاندارد عربی برای امتحانات تشریحی وجود دارد. سعی کنید مثل ربات نباشید و هرکدام از مراحل را برای خودتان شخصی سازی کنید.

  1. این مرحله اختیاری است، ولی به یادگیری شما سرعت زیادی می بخشد. یکبار از روی کلمات درس بخوانید نیاز به دقت زیادی نیست فکر کنید روزنامه میخوانید، سپس سراغ متن درس و در انتها قواعد بروید. کمتر از ده دقیقه برای این مرحله کافی است.
  2. اگر به مدرسه میروید کار شما آسان است. تدرس دبیر خود را به دقت ببینید حتی اگر احساس میکنید به خوبی نمیتواند مطلب را آموزش دهد. حالا نوبت شماست حتما کلمات درس را به خاطر بسپارید و به صورت منظم آنها را مرور کنید. سپس سراغ درسنامه یا جزوه خود بروید و قواعد را یادبگیرید اگر جایی را متوجه نمیشوید از دبیر خود کمک بگیرید. دبیر خوبی ندارید؟ از درسنامه و فیلم های آموزشی رایگان استفاده کنید. تمرینات هر درس را سعی کنید خودتان حل کنید. اگر در تمرینی به مشکل خوردید میتوانید آن را در پاسخ تمرینات کتاب درسی مشاهده و به خوبی بیاموزید. حدود چهل تا هفتاد دقیقه برای این مرحله کافی ست.
  3. این مرحله بسیار مهم و اجباریست. یک برنامه منظم و منطقی برای خود بنویسید و دربازه های زمانی از قبل تعیین شده علاوه بر کلمات، قواعد درس را هم مرور کنید. برای مرور کلمات یک کارت سفید روی معنی کلمه مورد نظر بگذارید و سعی کنید آن را به یاد بیاورید. قواعد را با حل مجدد تمرینات یا سوالات کتاب کمک آموزشی مرور کنید. اگر جایی را فراموش کردید به جزوه بازگردید.

 

مطالعه عربی برای کنکور

مطالعه برای آزمون کنکور کم و بیش شبیه مطالعه برای مدرسه است تمام مراحل تا مرحله دوم را انجام دهید. برای مرور مطالب فقط از تست های آموزشی و جامع استفاده کنید. پاسخ به تست های ترجمه و قواعد تکنیک های خاصی دارد که سرعت شما را بسیار بیشتر میکنید، آنها را بیاموزید و استفاده کنید. در مقاله ای جداگانه به روش های پاسخگویی به سوالات ترجمه و دستور در آزمون ها میپردازیم.

   

  1. مانند حالت قبل عمل کنید ولی این مرحله برای شما جباری است.
  2. تقریبا کار شما همان است. از درسنامه ها و منابع با کیفبت و مخصوص کنکور استفاده کنید.
  3. مرحله سوم در مطالعه برای کنکور کمی متفاوت است. شما باید در هفته حداقل سه ساعت برای هرکدام از کتاب های عربی 1 تا 3 به این درس اختصاص دهید و در این تایم ها به حل تست های زماندار و جامع باتوجه به برنامه خود بپردازید.
  4. در این مرحله یک روتین شبانه برای شما در نظر گرفتیم که تا روز قبل از کنکور باید حداقل 15 دقیقه هرشب به حل تست های درک مطلب، ترجمه و قواعد بپردازید. میتوانید یک شب ترجمه و قواعد داشته باشید و فردای آن ترجمه و درک مطلب. مطمئن باشید این تمرین شمارا به قدری ورزیده و سریع خواهد کرد که باید به درصد های بالای 50 فکر کنید. آیا میدانید میانیگین عربی کنکور زیر 40 تا 20 درصد است؟ این کار تراز شما را به شدت افزایش و رتبه شما را کاهش میدهد!

 

جمعبندی

همانطور که احتمالا متوجه شدید دلیل عدم موفقیت در درس عربی مطالعه غیراستاندارد و بدون مرور آن است. شما اکنون میدانید را اصولی آن چیست فقط باید آن را شخصی سازی کنید به عنوان مثال اگر شب نمیتوانید روتین تست شبانه در مرحله 4 را انجام دهید آن را برای خود به ابتدای صبح یا بعد از صرف ناهار منتقل کنید. چیزی که مهم است تداوم شما بر برنامه است. فراموش نکنید همیشه آهسته و پیوسته حرکت کنید چه در مدرسه چه در کنکور و چه در زندگی فقط کسانی که با پایان مسیر میرسند شانس برنده شدن دارند. پس با تصمیمات غیرمنطقی تمام انرژی خود را برای ابتدا راه تخلیه نکنید.


6332
https://Gelxy.com/u/4
پست های مرتبط

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای آزمون و امتحانات
زبان انگلیسی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای آزمون و امتحانات

شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور و امتحانات
فیزیک را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور و امتحانات

شیوه مطالعه ریاضیات برای کنکور و امتحانات
ریاضی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه ریاضیات برای کنکور و امتحانات

شیوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور و امتحانات
فارسی را چگونه بخوانیم؟

شیوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور و امتحانات

تگ ها

عربی دهم
عربی کنکور
ساعت مطالعه عربی
بودجه بندی عربی
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان