انتقال مجازی انسان به فضا
تحریریه کهکشان نویسنده کهکشان 1401/01/25 تحریریه کهکشان

انتقال مجازی انسان به فضا

کهکشان / پست ها / فضا و نجوم /

ناسا انسان ها را به فضا تله پورت میکند


در یک تحول بزرگ، ناسا اواخر سال 2021 اولین انسانها را به فضا "هولوپورت" کرد. هولوپورتاسیون فرآیندی است که از طریق آن یک نمایش هولوگرافیک سه بعدی از یک فرد در ترکیبی از "هولوگرام" و "تله پورت" ایجاد می شود. ناسا اخیرا اعلام کرداین تله پوت اولین بار در تاریخ بشر بود که فضانوردان در فضا توانستند مستقیماً با افرادی که روی زمین حضور داشتند ارتباط برقرار کنند، گویی دقیقاً در کنار آنها هستند. ناسا معتقد است که این یک پیشرفت قابل توجه برای ارتباطات فضایی است زیرا در زمانی رخ می دهد که آژانس فضایی در حال آماده شدن برای حضور منظم خود در ماه از طریق برنامه Artemis است.

تله پورت انسان به فضا

تله پورت انسان به فضا چگونه انجام میشود؟

به منظور انتقال مجازی انسان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، ناسا از دوربین Hololens Konnect متعلق به شرکت مایکروسافت در کنار یک رایانه شخصی با نرم‌افزار سفارشی توسعه‌یافته توسط AEXA استفاده کرد. AEXA نرم افزار سفارشی را برای دستگاه های واقعیت مجازی و ترکیبی ارائه می دهد تا در چندین صنعت مانند فضا، عملیات نفت و گاز و پزشکی استفاده شود. در این سفر فضایی مجازی دکتر «جوزف اشمید» پزشک هوایی، دکتر «فرناندو لاکا» مدیر اجرایی شرکت واقعیت مجازی و افراد دیگری در اکتبر 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) منتقل شدند.

به دنبال این پیشرفت، آژانس فضایی اکنون قصد دارد تا تله پورت را با واقعیت افزوده ترکیب کند تا محیطی منحصر به فرد برای دانشمندان، پزشکان و دیگران ایجاد کند تا با فضانوردان در فضا تعامل داشته باشند. دکتر اشمید در بیانیه ای که همراه با این اطلاعیه بود، امکاناتی را که از طریق انتقال مجازی از راه دور به ISS باز می شود، روشن کرد. او توضیح داد که می تواند به متخصصان بسیار ماهر مانند طراحان و مهندسان تجهیزات پیچیده، اجازه دهد تا مستقیماً با فضانوردان ارتباط برقرار کنند. او اشاره کرد در حال کار روی پروژه جذابی هستند که به وسیله آن بتوان حل لامسه را نیز از این طریق منتقل کرد. این فناوری می تواند به افراد مختلف اجازه دهد که گویی در واقعا در فضا با هم کار میکنند.
 
 این تکنولوژی همچنین در بهبود احساس انزوای اجتناب ناپذیر خدمه ایستگاه های فضایی بسیار مهم خواهد بود. اگر چه سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی کمتر از یک هفته طول می‌کشد، اما ماموریت‌های طولانی‌مدت مانند مریخ چالش‌هایی مانند تاخیر در ارتباطات را به همراه خواهند داشت. از طریق holoportation، اعضای خدمه قادر خواهند بود تا جایی که می توانند از نزدیک با عزیزان خود ارتباط برقرار کنند، که به نوبه خود در طول سفر طولانی به آنها کمک خواهد کرد.
 
منبع : wccftech

6069
https://Gelxy.com/u/19
پست های مرتبط

ایستگاه بین المللی فضایی چیست و چگونه کار میکند؟
همه چیز درباره ایستگاه بین المللی فضایی

ایستگاه بین المللی فضایی چیست و چگونه کار میکند؟

سیاره زحل چیست؟ همه چیز درباره سیاره زحل
سیاره زحل

سیاره زحل چیست؟ همه چیز درباره سیاره زحل

سیاره مریخ چیست؟ همه چیز درباره سیاره مریخ
سیاره مریخ

سیاره مریخ چیست؟ همه چیز درباره سیاره مریخ

تگ ها

اخبار نجوم
ناسا
لینک تبلیغات

نظرات

ثبت نظر بصورت میهمان